صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۶ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

ایران در پاسخ به اتهام سایبری آمریکا: اگر مدرکی دارید رو کنید

ایران در واکنش به بیانیه پلیس فدرال و دو نهاد اطلاعاتی آمریکا، به صراحت هرگونه اتهام مداخله در روند انتخاباتی ایالات متحده را رد کرد و گفت انگیزه‎ای برای این کار ندارد.
کد خبر : 928628

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) و دو نهاد اطلاعاتی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، ایران را به عملیات سایبری علیه کارزار‌های هر دو نامزد جمهوری‌خواه و دموکرات انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده متهم کردند و مدعی شدند که هدف تهران تأثیرگذاری بر افکار عمومی آمریکا به منظور ایجاد تفرقه سیاسی است.

در پاسخ به این اتهام، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اعلام کرد: چنین ادعا‌هایی بی‌اساس و فاقد هرگونه وجاهت است. همانطور که قبلا هم اعلام کرده‌ایم، ایران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات آمریکا ندارد.

{$sepehr_key_1345}

همچنین، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: اگر دولت آمریکا در این ادعا صادق باشد، اسناد خود را در اختیار ما قرار دهد تا پاسخ ما را دریافت کنند.

چندی پیش هم شرکت مایکروسافت، ادعا‌های مشابهی را درباره ایران مطرح کرد که بعداٌ از سوی کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تکرار شد.

در آن مقطع زمانی هم نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل به صراحت چنین اتهاماتی را رد کرد و گفت: «ایران قربانی عملیات تهاجمی سایبری مختلفی علیه زیرساخت‌ها، مراکز خدمات عمومی و صنایع کشور بوده است. قدرت سایبری ایران دفاعی و متناسب با تهدیداتی است که با آن مواجه می‌شود.»

انتهای پیام/

ارسال نظر