صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۵:۳۰ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

زارعی: ترازگیری از سوابق تحصیلی ادامه دارد/ تفکیک دانش‌آموزان برای اعلام میانگین‌ها

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون مشغول ترازگیری از سوابق تحصیلی هستیم؛ برای اعلام میانگین‌ها باید دانش‌آموزان را تفکیک کنیم و هنوز این اقدام را انجام نداده‌ایم.
کد خبر : 927347

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره میانگین نمرات و معدل امتحانات نهایی دانش آموزان اظهار کرد: اکنون مشغول تراز گرفتن از سوابق تحصیلی هستیم و نتیجه آزمون پایه دوازدهم مشترک بین کسانی که برای ایجاد سابقه  و ترمیم نمره اقدام کردند، ما برای اعلام میانگین‌ها باید دانش آموزان را تفکیک کنیم و هنوز  این اقدام را انجام نداده‌ایم.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره مصححان امتحانات بیان کرد: معلمان برگه های امتحانی تصحیح کردند و در این امر باید راهنمای تصحیح را مبنای تصحیح خود قرار بدهند و تنها نکته ای به همکاران مصحح خود اعلام کردیم، کار تصحیح را براساس راهنمای تصحیح  کار تصحیح را انجام دهند.

زارعی با بیان اینکه ساز و کارهایی که چیده شده بود، از گذشته نیاز به اصلاحاتی داشت که بخشی از اصلاحات انجام شد، خاطرنشان کرد: با این تصور که تصحیح  فقط تکلیف است، برخی از افراد گمان می‌کنند که تصحیح در مقابل جبران خدمات است.

وی با بیان اینکه تصحیح نوعی توانمندسازی همکاران است و با تصحیح همکار با برداشت‌های  مختلف دانش‌آموزان آشنا می‌شود، ابراز کرد: همکار در کار تدریس متوجه شود که دانش‌آموز برداشت‌های متفاوتی می‌کند و در همان حین می‌تواند به دانش آموز تذکراتی درباره برداشت‌های نادرست ارائه دهد و این برداشت درست است و کار تدریس همکاران کمک می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر