صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ژاپن ماه‌نورد اروپا را به قمر زمین می‌برد

شرکت فضایی ژاپن تصمیم دارد امسال یک ماه نورد کوچک ساخت اروپا را به تنها مدار زمین برساند.
کد خبر : 925169

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ژاپن‌تودی، براساس اعلام شرکت فضایی ژاپنی، میکرو ماه‌نورد سازمان فضایی اروپا که با نام «تنیشز» (Tenacious) شناخته می‌شود قرار است با دومین فرودگر ماه این کشور به قمر زمین برود. 

شرکت تابعه شرکت ژاپنی اکتشاف فضایی «آی اسپیس»مستقر در لوکزامبورگ ساخت یک ماه نورد کوچک را به پایان رسانده است که اکنون قرار است به سوی قمر زمین پرواز کند.

این ماه‌نورد مونتاژ شده قرار است به زودی برای ادغام در فرودگر قمری ژاپن موسوم به «هاکوتو-آر» (HAKUTO-R) به ژاپن منتقل شود. این کاوشگر قرار است اواخر امسال با موشک فالکون۹ اسپیس ایکس از ساحل فضایی فلوریدا پرتاب شود.

این ماموریت دومین تلاش این شرکت برای فرود نرم روی سطح ماه است. این شرکت خصوصی فضایی ژاپنی که در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد توسعه فناوری‌های لازم برای استخراج و استفاده از منابع موجود در ماه را دنبال می‌کند و تصمیم دارد ماموریت فرود موفق روی ماه را عملیاتی کند.

ماموریت فرود روی ماه در سال جادی با هدف فرستادن کاوشگر اروپا به سطح ماه صورت می‌گیرد و قرار است اطلاعات ارزشمندی درباره محیط سطح ماه جمع آوری کند.

ای‌اسپیس قرار است کاوشگر اروپا را بر روی فرودگر قمری خود به فضا بفرستد که قبلاً در آزمایش‌های مختلف مورد تایید قرار گرفته است. پس از جدا شدن از موشک، کاوشگر مذکور به آرامی در سطح ماه فرود و مأموریت خود را آغاز خواهد کرد.

این ماموریت، گام مهمی در توسعه فناوری‌های فضایی در ژاپن و سازمان فضایی اروپا به شمار می‌رود. موفقیت این ماموریت می‌تواند زمینه را برای همکاری‌های آینده بین این دو کشور در حوزه فضا فراهم آورد. همچنین، دستاورد‌های این ماموریت می‌تواند به پیشرفت علم و فناوری در زمینه اکتشاف و استفاده از منابع ماه کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر