صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۵۱ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد؛

اساسنامه جدید نهضت سوادآموزی در مهلت قانونی ‌آماده و به مجلس ارائه می‌‌شود‌

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ‌آخرین اقدامات برای‌ بازنگری اساسنامه نهضت را تشریح کرد.
کد خبر : 923418

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با توجه به بند ب ماده ۹۱ برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، سازمان نهضت سوادآموزی مکلف به بازنگری اساسنامه نهضت شده است.

علیرضا عبدی درباره روند کار بازنگری اساسنامه نهضت سوادآموزی اظهار کرد: طبق این بند، وزارت آموزش‌وپرورش مکلف است ظرف شش ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون، اقدام قانونی لازم را برای بازنگری در اساسنامه نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال ۱۳۶۳/۳/۳ باهدف ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی مطلق و توسعه و تعمیق سواد در جهت ارتقای سواد عمومی جامعه مبتنی بر مفاهیم جدید و آموزش مستمر همگانی انجام دهد.

وی ادامه داد: بازنگری اساسنامه به‌صورت کامل انجام نشده و در حال تدوین است و تا مهلت قانونی آماده و به مجلس ارائه می‌شود.

عبدی با بیان اینکه با توجه به استفاده از خرد جمعی تا‌کنون کارگروه‌ها و نشست مختلفی با صاحبان اندیشه در عرصه دانایی برگزار شده است، گفت: صاحبان اندیشه در عرصه دانایی و از طیف‌های مختلف بر‌اساس تجربه و دانشی که در این زمینه داشته‌اند انتخاب شده‌اند. با صدور ابلاغ برای اعضای کارگروه به‌طور رسمی جلسات کارگروه تدوین پیش‌نویس اساسنامه به‌صورت هفتگی حول محور عناوین، جایگاه و مأموریت‌های آینده سازمان تشکیل شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: با افراد صاحب‌نظر برون‌سازمانی نیز هم‌اندیشی شده است و در این زمینه، هم‌اندیشی با نمایندگان مجلس، هم‌اندیشی با اساتید و صاحب‌نظران حوزه تعلیم‌وتربیت بزرگسالان کشور، برگزاری نشست تخصصی محققان و پژوهشگران عرصه تعلیم‌وتربیت بزرگسالان با حضور رئیس پژوهشگاه آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان پژوهش و تألیف کتب درسی باهدف تهیه پژوهش‌های پشتیبان اساسنامه جدید، نشست تخصصی با معاونت آموزش‌های غیررسمی ستاد تعلیم‌وتربیت شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی و دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی هیئت دولت، نشست با گروه‌ها و سمن‌های فعال در تعلیم‌وتربیت غیررسمی و نشست با پیشکسوتان عرصه سوادآموزی و تشکیل هیئت اندیشه‌ورز پیشکسوتان انجام شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر