صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۰ - ۰۷ تير ۱۴۰۳
ایران فناور در دولت آینده؛ (۲۷)

بهره‌گیری از متخصصان دانشگاهی در مراکز تصمیم‌گیری

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گفت: استفاده از افراد متخصص و باتجربه دانشگاهی در مراکز تصمیم‌گیری از اهم مطالبات فعالان حوزه علم و فناوری کشور از رئیس‌جمهور جدید است.
کد خبر : 918699

علیرضا فرخ‌بخت عضو هیئت‌علمی گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا توجه به موضوع هوش مصنوعی و علم داده‌ها، علوم شناختی و رفتاری، علوم اطلاعات، محیط‌زیست، غذا، دارو و سلامت را از اولویت‌های کاری نامزد‌های ریاست‌جمهوری در حوزه علم و فناوری کشور عنوان کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که چه مؤلفه‌هایی باید مدنظر مسئولان قرار گیرد تا رشد علمی کشور متوقف نشود، بیان کرد: توسعه مراکز پژوهشی در دانشگاه‌ها و الزام دانشجویان و استادان به فعالیت‌های پژوهشی، افزایش سهم پژوهش از بودجه کشور و الزام مراکز تصمیم‌گیری به استفاده از پژوهش‌های انجام‌شده و یا اجرای پژوهش قبل از اخذ تصمیم‌گیری از مهم‌‍ترین موضوعات و مؤلفه‌هایی است که باید مورد توجه مسئولان برای تداوم رشد علمی کشور قرار گیرد. 

{$sepehr_key_224}

عضو هیئت‌علمی گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی درباره چگونگی گستره علمی در استان‌های کشور، مطرح کرد: یکسانی در همه استان‌ها مشاهده نمی‌شود و باید برای ادامه رشد علمی بر اساس قابلیت‌ها، فرصت‌ها و ضعف‌های هر استان برنامه‌ریزی صورت گیرد. 

فرخ‌بخت استفاده از افراد متخصص و باتجربه دانشگاهی در مراکز تصمیم‌گیری که بتوانند با مطالعه، پژوهش و در نهایت ایده منجر به اتخاذ تصمیمات بهتر شوند را از اهم مطالبات فعالان حوزه علم، پژوهش و فناوری کشور از رئیس‌جمهور جدید عنوان کرد.

وی وجود نیرو‌های متخصص، باتجربه و ایده‌پرداز، وجود منابع اولیه و تنوع رشته‌های تخصصی در بیش‌تر استان‌ها و دانشگاه‌ها را از نقاط قوت حوزه علم و فناوری کشور برشمرد و توضیح داد: نگاه تخصصی‌تر و واقعی به پژوهش و حوزه علم و فناوری، بودجه اندک حوزه علم و فناوری، استفاده از افراد غیرمتخصص در حوزه علم و فناوری و عدم استفاده از نتایج فعالیت‌های انجام‌شده از نقاط قابل تأمل حوزه علم و فناوری در کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر