صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پس از بار‌ها تعویق؛

نخستین پرواز سرنشین‌دار استارلاینر امشب عملیاتی می‌شود

فضاپیمای استارلاینر بوئینگ آماده یک پرواز تاریخی شده و قرار است تا ساعاتی دیگر دو فضانورد ناسا را به ایستگاه فضایی بین‌المللی حمل کند.
کد خبر : 914771

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، عملیات تاریخی فضاپیمای سرنشین‌دار استارلاینر شرکت بوئینگ پس از چندین تعویق امشب با حضور دو فضانورد ناسا اجرا می‌شود.

ناسا و بوئینگ پس از تکمیل چندین آزمایش اعلام کردند کپسول آماده پرتاب است؛ بدین ترتیب، بوچ ویلمور و سانی ویلیامز پ امشب سوار بر موشک اتلس۵ ائتلاف به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب می‌شوند و پس از گذشت حدود ۲۴ ساعت در ایستگاه مداری مستقر می‌شوند.

فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز خبر از مشکل پمپ ادرار این ایستگاه داده‌اند و قرار است با پس از اجرای موفقیت‌آمیز این ماموریت، مشکل پیش آمده در ایستگاه برطرف شود.

امکانات ایستگاه فضایی برای ذخیره‌سازی مواد زیستی محدود است و اجرای سایر ماموریت‌ها در کنار استقرار فضانوردان در جو خارج از زمین به تامین شرایط مورد نیاز سفر‌های فضایی کمک می‌کند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، پایگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا برای نخستین پرتاب خدمه‌ای که مدت‌ها انتظارش را می‌کشید آماده است. این پرواز که مأموریت آزمایش پرواز خدمه را به ایستگاه فضایی بین المللی آغاز می‌کند، برای امروز، ساعت ۱۲:۲۵ دقیقه بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی، برابر با ساعت ۲۰ به وقت تهران برنامه‌ریزی شده است. 

مقامات ناسا و شرکت بوئینگ در مصاحبه‌های مطبوعاتی روز گذشته به‌روزرسانی‌هایی را درباره هملیات پرتاب ارائه و تأیید کردند که همه سیستم‌ها برای پرتاب امروز همراه با فضانوردان ناسا آماده است. هدف از این ماموریت، صدور گواهینامه پرواز سرنشین‌دار برای شرکت بوئینگ است تا بتواند حمل خدمه در ماموریت‌های عملیاتی به ایستگاه فضایی بین المللی را ترتیب دهد.

شرکت بوئینگ تصمیم دارد، با استفاده از فضاپیمای استارلاینر و انجام ماموریت‌های همراه با خدمه موقعیت را بهبود بخشد.

ناسا تعیین کرده است که احتمال ازبین‌رفتن خدمه در این مأموریت استارلاینر ۱ در ۲۹۵ است. این عدد از استاندارد ۱ در ۲۷۰ ناسا بهتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر