صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازی‌سازان استانی در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر نقش پررنگی دارند

محمد صادق دهنادی گفت: تفاوت نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای با رویدادهای گذشته این است که بازی‌سازان استانی در آن حضور قابل توجهی خواهند داشت‌.
کد خبر : 868831

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدصادق دهنادی، مدیر روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نشست جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر که پیش از ظهر امروز در باغ زیبا وزارت ارشاد برگزار شد، گفت: در این جشنواره سرمایه‌گذاری ۱۰میلیارد تومانی به بازی سازانی که بتوانند امتیاز لازم را دریافت کنند، اهدا می‌شود. این نقطه آغازی برای تأمین سرمایه در صنعت بازی خواهد بود. 

وی در ادامه افزود: سال ۱۳۹۷ هشتمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد. امسال با تایید هئیت امنا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نهمین دوره این جشنواره را برگزار خواهیم کرد. مانند سایر جشنواره‌های فجر کشور این رویداد هم تبدیل به یک جریان ملی و بین‌المللی خواهد شد. ما با نگاهی اقتصادی به فعالیت جذابی که در کشور بازاری ۳۴ میلیون نفری دارد، این جشنواره را برگزار می‌کنیم و امید داریم که به نمایشگاهی شماتیک تبدیل نشود.

بازنمایی پیشرفت‌های زیست بوم صنعت بازی در جشنواره بازی فجر

دهنادی بیان کرد: نخستین رویداد تخصصی سرمایه گذاری بازی در نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر برگزار خواهد شد. مهم‌ترین هدف ستاد برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر بازنمایی پیشرفت‌های زیست بوم صنعت بازی است.

وی افزود: در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ آخرین اطلاعات مصرف بازی‌های رایانه‌ای را منتشر کردیم. حدود ۴۰ درصد هزینه‌کرد بازی رایانه‌ای در حوزه موبایلی به ایران اختصاص دارد. این سهم با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم، می‌تواند افزایش پیدا کند. باید توجه گیمرهای ایرانی به بازی‌های داخلی معطوف شده و با پشرفت‌های زیست‌بوم بازی در ایران آشنا شوند. بعضی بازی‌های ایرانی استاندارهای بین‌المللی دارند. اگر در قالب جشنواره آن‌ها را بازنمایی کنیم و فرصتی عادلانه برای معرفی آن‌ها ایجاد شود به افق‌های روشنی در صنعت بازی می‎رسیم.

مدیر روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای عنوان کرد: یکی از جنبه‌های رقابت ارتقای کیفیت است. وقتی استانداردها در کنار هم قرار بگیرند افراد انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند. شناسایی ظرفیت‌ها برای حمایت از آن‌ها هم بسیار مهم تلقی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یک آیین‌نامه داوری هم در سایت مربوطه بارگذاری می‌شود که شاخص‌ها مشخص خواهند بود. در بخش رقابتی جوایز متعددی به برگزیدگان تعلق می‌گیرد. در بخش اول بهترین بازی سال است. در این بخش بهترین دستاورد فنی، بهترین طراحی بازی، صدا گذاری و موسیقی، داستان و روایت در بازی و فرهنگ را خواهیم داشت.

دهنادی درباره بخش دوم جوایز اظهار کرد: بخش دیگر بهترین بازی در سبک (ژانر) در رسته‌های اکشن، ماجراجویی، نقش‌آفرینی، استراتژی و شبیه‌سازی، سکوبازی، ورزشی، تفننی، مسابقه‌ای، پازل، دفاع از قلعه، تیراندازی، کلمه‌ و اطلاعات عمومی است. البته این بخش‌ها یک حد نصاب دارد و در صورت رسیدن به حد نصاب لازم آثار پذیرفته می‌شوند.

وی افزود: بخش دیگر بخش ویژه جشنواره شامل بازی‌های قابل تقدیر در موضوعات خانواده، مقاومت، روایت پیشرفت، بهترین بازی از نگاه مردم، بهترین به‌روزرسانی و بازی مورد انتظار است. نگاهمان در این بخش، موضوعی است.

دهنادی بیان کرد: از اواسط مهرماه نسخه آزمایشی سایت رونمایی می‌شود و آخرین اخبار جشنواره در آن بارگذاری خواهد شد. ۲۲ آبان‌ماه در تقویم جشنواره برای مهلت معرفی آثار است و انتظار داریم آثار زیادی به این جشنواره راه پیدا کند. با توجه به فعالیت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای امیدواریم  بازی سازان هم حضورشان پررنگ باشد.

وی افزود: مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این مدت به ۲۲ استان رفته‌اند تا به شناسایی این افراد بپردازند و شبکه سازی صورت بگیرد. تفاوت این رویداد با رویدادهای قبل این است که بازی سازان استانی در آن حضور قابل توجهی خواهند داشت‌.

مدیر روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای  گفت: باید فرآیند داوری به نحوی باشد که اواخر دی‌ماه ۱۴۰۲ مراسم اختتامیه را با حضور مسؤلان کشور دبرگزار کنیم. بازی‌های رایانه‌ای صرفا بازی نیست، موضوع جدی فرهنگی محسوب می‌شود و دومین کالای فرهنگی پر مصرف کشور است.

وی افزود: امروز تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست جمهوری و با سید مهدی سادات حیات شاهی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی امضا می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر