صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تأکید وزیر آموزش‌ و پرورش بر برگزاری المپیاد علوم هسته‌ای

وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به پیشنهاد رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی درباره برگزاری المپیاد ملی هسته‌ای گفت: آمادگی آموزش‌وپرورش را برای تقویت این برنامه امیدآفرین اعلام می‌کنم. باید از الآن تلاش کنیم تا المپیاد علوم هسته‌ای را برگزار کنیم.
کد خبر : 858495

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان انرژی اتمی ایران و مراسم اختتامیه جشنواره علمی "من فناوری هسته‌ای هستم"، اظهار کرد: باید کاربرد‌های دانش هسته‌ای را در مدارس برای بچه‌ها و برای خانواده‌ها تبیین کنیم تا بدانند برای چه این‌همه هزینه باید بدهیم.

وی با بیان اینکه اگر ما کشور قوی آرزو می‌کنیم راه رسیدن به آن کشور قوی داشتن آموزش‌وپرورش قوی است، توضیح داد: آموزش‌وپرورش در تمام کشور‌ها بنیادی‌ترین نهاد برای پایه‌گذاری توسعه و پیشرفت آینده است. روح آموزش هم معلمان هستند و بستر دستیابی به این قدرت مدرسه است. هوشمندی همکاران و دانشمندانی که در سازمان انرژی اتمی کار می‌کنند برای آنکه آینده ایران را در این موضوع خاص از مدرسه ترسیم کنند، شایسته تحسین ویژه است.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: چند موضوع جان سند تحول بنیادین است که یکی از آن‌ها نظم و نظام است؛ یعنی تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش ممکن نیست مگر اینکه کسانی که در آموزش نقش دارند سازگار باهم کار کنند. موضوع دیگر امید و آینده است. تمام سند در جستجوی ترسیم آینده‌ای است که سربلندی ایران را ترسیم کند و راه رسیدن به آینده همین کار‌هایی است که گفته می‌شود. همچنین هویت و حرکت از ویژگی‌های سند در بعد امید به آینده است. سوم موضوع تربیت تمام ساحتی است که سند تحول بنیادین به دنبال تربیت فردی تمام ساحتی است که همه ویژگی‌های یک انسان مؤمن و متعهد به کشور و آینده خود را داشته باشد و رابطه کاملاً فطرت گونه باخدا، خلق، خود و محیط برقرار کند.

صحرایی ادامه داد: این نوع کار‌ها ازجمله کار‌هایی هستند که می‌شود با قاطعیت گفت کار‌های تحولی مبتنی بر سند تحول بنیادین محسوب می‌شوند. این امر هم نشان‌دهنده نگاه سازگار و سیستمی سازمان انرژی هسته‌ای است و هم آینده را هدف قرار داده است چراکه در تربیت تمام ساحتی مداخله کرده است. در سند تحول بنیادین شش ساحت مدنظر است که یکی از آن‌ها تربیت فناورانه در ساحت فناوری نوین است. در شاخص توسعه انسانی، مسئله بسیار مهم سن پایه‌گذاری توسعه است. هرچه سن پایه‌گذاری توسعه پایین‌تر باشد نتیجه "فراگیری" است.

وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به پیشنهاد رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی در خصوص برگزاری المپیاد ملی هسته‌ای گفت: آمادگی آموزش‌وپرورش را برای تقویت این برنامه امیدآفرین اعلام می‌کنم. باید از الآن تلاش کنیم تا المپیاد علوم هسته‌ای را برگزار کنیم. ما این کار را اثرگذار در راستای سند تحول بنیادین می‌دانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر