صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۷ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
رئیس دانشگاه آزاد خوزستان:

دانشکده‌های مهارت متناسب با زیست‌بوم شهرها رشته راه‌اندازی کنند

علی افروس عنوان کرد: دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی باید با بررسی و شناخت نیاز هر شهر متناسب با زیست‌بوم آن شهر به ایجاد رشته‌های مورد نیاز اقدام کنند.
کد خبر : 834501

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دزفول، نشست رؤسای دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با حضور علی افروس رئیس این دانشگاه، دلاور اسمعیل وندی تمشیت شورای نظارت و هماهنگی سمای خوزستان، سید محمدمهدی صافی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، معاونان آموزش‌های عمومی و رؤسای دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی خوزستان در واحد دزفول برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در این نشست اظهار کرد: سند تحول یک سند راهبردی برای دانشگاه برای رسیدن به اهداف تعیین شده است و از این پس وضعیت واحد‌ها براساس میزان پیشرفت نسبت به سند تحول به صورت آنلاین مشاهده و ارزیابی می‌شوند، بنابراین نقش دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در این باره بسیار مؤثر و پررنگ است.

افروس اضافه کرد: دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی باید با بررسی و شناخت نیاز هر شهر متناسب با زیست‌بوم آن شهر به ایجاد رشته‌های موردنیاز اقدام کنند و با تبلیغات هدفمند و رشته‌ای به معرفی این رشته‌ها بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شاخص‌های انتخاب واحد‌های برتر در حوزه دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی پرداخت و تأکید کرد: رؤسای واحد‌ها باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را برای انتخاب و انتصاب رئیس دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی انجام دهند.

تمشیت شورای نظارت و هماهنگی سمای استان خوزستان هم به تشریح آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های صادر شده برای دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی پرداخت و مراحل و زمان‌بندی اخذ رشته‌های جدید را توضیح داد.

اسمعیل‌وندی، مأموریت‌های مهم دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی را ازجمله جذب دانشجو، طرح پویش، تأسیس مدارس عالی و مهارتی، مراکز مشاوره شغلی و تحصیلی، فعالیت‌های کاربنیان، مراکز آموزش‌های علمی و. تشریح و بیان کرد: این موارد باید با جدیت هرچه بیشتر توسط رؤسای دانشکده‌های مهارتی پیگیری شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر