صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۴ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
آنا بررسی می کند؛

خدمات کج دار و مریز سامانه بازرگام

کیفیت خدمات دهی سامانه بازرگام علی‌رغم وعده‌های مدیران این سامانه، به طرز محسوسی کاهش داشته است.
کد خبر : 645011

به گزارش خبرنگار حوزه کشاورزی، صنعت و تعاون گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، با وجود راه‌اندازی سامانه بازرگام برای توزیع هوشمند کالا و جلوگیری از دلال‌بازی، عملکرد این سامانه با نوسانات فراوانی بوده و انتقادات جدی به دنبال داشته است و با وجود اینکه علی شاه‌میری، قائم مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از حل مشکلات تامین برخی از محصولات سامانه بازرگام خبر داده بود اما هنوز این مشکلات برطرف نشده و حتی در برخی از موارد مانند ارسال کالا تشدید شده است.


بررسی‌های نظرات مردم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حکایت از نارضایتی در خصوص تحویل کالا دارد به‌طوری‌که بسیاری از خریدهای روزمره که باید در اسرع وقت به دست مصرف‌کننده برسد با تأخیری بین یک هفته تا ۱۰ روز ارسال می‌شود. این تأخیر در ارسال کالاهای خریداری‌ شده باعث شده که بسیاری از مشتریان قید خرید از این سامانه را بزنند و با مراجعه به مراکز فروش نزدیک خانه یا سایر سایت‌های فروش محصولات سوپرمارکت این نسبت به خرید کالای موردنیاز خود اقدام کنند.


علاوه بر دیر ارسال کردن محصولات، یکی از مهم‌ترین انتقاداتی که به این سامانه وارد می‌شود، عدم بازگشت پول خریداران است به‌ طوری‌ که اگر برخی از محصولات در سبد خرید مردم موجود نباشد، این سامانه پول خریداران را به حسابشان برگشت نمی‌زند و تنها با شارژ کردن حساب کاربری آن‌ها خریداران را برای خرید محصولی دیگر مجاب می‌کنند.


معمولاً سایت‌های فروش اینترنتی در زمان فروش محصول خود رقمی را به‌عنوان احتمال خطا در وزن‌کشی عنوان می‌کنند که این رقم معمولاً بسیار جزئی است اما کم‌فروشی از سوی سامانه بازرگام یکی دیگر از انتقادات وارد به عملکرد این سامان است برخی از کاربران هنگام خرید محصولات خود متوجه شدند که این کالاها به لحاظ وزنی نسبت به آنچه در این سامانه اعلام‌شده است کمتر است.




بیشتر بخوانید:


تفاوت قیمت اقلام اساسی در سامانه بازرگام و کف بازار/ توزیع اینترنتی چقدر موفق بود؟




در حالی‌که به گفته مسئولان سامانه بازرگام خدمات‌دهی این سایت در بسیاری از شهرهای کشور در حال افزایش است اما در پی گزارش‌های دریافتی خبرگزاری آنا برخی از شهرها با وجود اعلام قبلی هنوز از دسترسی به خدمات این سامانه محروم هستند و نمی‌توانند خرید خود را ثبت کنند.


سامانه بازرگام به دلیل تبلیغات گسترده ظرفیت فراوانی برای تأمین کالاها و محصولات موردنیاز مردم داشت اما پس از یک دوره خدمات‌دهی مناسب که می‌توان آن را به دلیل کمبود مشتری عنوان کرد به‌مرور در ماه‌های بعدی با افزایش مشتریان با اُفت کیفیت محسوسی مواجه شد.


نبود تنوع در اندازه وزنی برخی از محصولات مانند گوشت باعث شده است برخی از خانوارها امکان خرید نداشته باشند، این مشکل با تنوع در بسته بندی به راحتی قابل حل است و می‌تواند سهم مهمی در تامین گوشت مورد نیاز مردم را با قیمت مصوب داشته باشد.


ضعف خدمات‌دهی در خریدهای شب عید مانند میوه و خشکبار به دلیل بالا رفتن تقاضا تشدید خواهد شد آن‌هم در شرایطی که رئیس سازمان تعاون روستایی از عرضه ۵۰ درصدی میوه شب عید در این سامانه خبر داده است.


علاوه بر احتمال عدم مدیریت صحیح تقاضاها در شب عید پرونده این سازمان نیز به دلیل تخلف در خرید میوه شب عید در قوه قضاییه باز است، در این باره عنوان‌شده است که خرید میوه شب عید ۳۰ درصد گران‌تر از قیمت‌های مصوب صورت گرفته که باعث می‌شود چرخه دلالی و واسطه‌گری به این سامانه نیز سرایت کند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر