صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۶ - ۲۱ دی ۱۴۰۰
نعیمی در گفت‌وگو با آنا تأکید کرد؛

ارزشیابی دقیق دانشجویان با برگزاری حضوری امتحانات

امکان تقلب گسترده در پاسخ‌دهی به سؤالات امتحانات مجازیرئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: ارزشیابی دقیق دانشجویان در امتحانات میان‌ترم و پایان‌ترم از مطالب مطرح‌شده در کلاس‌های آموزشی نیازمند برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری است.
کد خبر : 633830

فرید نعیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در نجف‌آباد با تأکید بر لزوم برگزاری آزمون‌ها و امتحانات دانشگاه به‌صورت حضوری اظهار کرد: ارزشیابی دقیق در امتحانات میان‌ترم و پایان‌ترم از مطالب مطرح‌شده در کلاس‌های آموزشی و کاهش تقلب در جلسات امتحانی از دلایل لزوم برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری است. برگزاری حضوری امتحانات در رشته‌های علوم پزشکی و دروس محاسباتی به این دلیل ضروری بوده که دانسته‌ها و آموخته‌های دانشجویان به‌صورت دقیق ارزیابی می‌شود.


وی با تشریح معایب و محاسن برگزاری آزمون‌های مجازی عنوان کرد: محاسن برگزاری آزمون‌ مجازی شامل جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری‌ها و اپیدمی‌های شایع و فراگیر، کاهش هزینه‌ها برای دانشجویان در زمینه ایاب و ذهاب و اسکان و ...، کاهش هزینه‌ها برای دانشگاه در زمینه استفاده از اوراق امتحانی، کارکنان، عوامل اجرایی و استفاده از برنامه‌ها و پلتفرم‌های متنوع در بارگذاری سؤالات می‌شود.




بیشتر بخوانید:


افت کیفیت آموزش در دانشگاه‌ها


زمینه برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌های حضوری فراهم شود


بایدها و نبایدهای آموزش و آزمون حضوری




رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد افزود: از معایب برگزاری آزمون‌های مجازی می‌توان امکان تقلب گسترده در پاسخ‌دهی به سؤالات امتحانات تستی و تشریحی، قطع برق و شبکه و نبود زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب در سطح کشور تا شهرهای کوچک، نیاز به داشتن گوشی تلفن هوشمند با قابلیت بالا و یا لپ‌تاپ و هزینه‌های بالای آن برای خانواده‌ها، نبود حس روانی مناسب برای دانشجو در کلاس‌ها و امتحانات مجازی و حضور غیرفعال در کلاس‌ها، افت شدید سطح علمی دانشجویان و نبود ارزشیابی دقیق از میزان یادگیری و آموزش توسط استاد در کلاس و امتحانات و به دنبال آن افزایش بی‌سابقه سطح نمرات در مقایسه با نمرات و معدل سال‌های قبل را نام برد.


نعیمی درباره ادامه روند آموزش و آزمون‌های مجازی و آسیب‌ها و خطراتی که برای عرصه آموزش کشور به‌ویژه دانشگاه‌ها و دانشجویان دارد به آنا گفت: استفاده از فضای مجازی و آموزش مجازی فرصت بسیار مناسبی است؛ اما سیستم آموزشی کشور مشکلات خاص خود را داشته و بر مبنای آموزش حضوری و ارزیابی به‌صورت حضوری تنظیم شده که بدون تأمین زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی در زمینه فضای مجازی و مشکلات آن نمی‌توان به یک‌باره تغییر ایجاد کرد.


وی ادامه داد: این روند شاید برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی مناسب باشد؛ اما در دوره‌های کارشناسی و دوره دبیرستان نیاز به ایجاد بستر مناسب آموزشی، فرهنگی و زیرساخت‌هاست. به‌عنوان نمونه باید امکان ویدیویی و فعال بودن دوربین برای استاد و دانشجو حتماً فراهم کرد تا حس بودن در کلاس تقویت شود.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر