صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۶ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

بایدها و نبایدهای انتخابات ۱۴۰۰ از دیدگاه رهبری

رهبر معظم انقلاب با توجه به نزدیک شدن سیزدهمین دوره انتخابات بایدها و نبایدهایی را برای نامزدها، طرفداران و مردم بیان کردند.
کد خبر : 584514

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری آنا: قواعد و اصول رقابت صحیح سیاسی و انتخاباتی در جامعه اسلامی همواره از مسائل موردتوجه در هنگامه انتخابات بوده است.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی (۱۴۰۰/۳/۶) توصیه‌هایی را به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، طرفدارهایشان و مردم بیان کردند که در این مطلب به آن می‌پردازیم:


توصیه‌های رهبری به نامزدهای انتخاباتی


انتخابات را تبدیل به صحنه جنگ قدرت نکنید


رهبر انقلاب نامزدها را از تبدیل کردن انتخابات به «صحنه جنگ قدرت و برخوردهای اهانت‌آمیز» مشابه آنچه در آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی معمول و مایه آبروریزی آن‌ها است، بر حذر داشتند و گفتند: در گذشته نیز هرگاه در مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی ازاین‌گونه روش‌های تخریبی، تهمت‌زنی و ترساندن مردم از رقیب استفاده شد، کشور ضرر کرد.


از دادن شعارهای انتخاباتی غیرواقع‌بینانه پرهیز کنید


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر پرهیز از شعارهای غیرواقع‌بینانه و فریبنده، افزودند: نامزدها با توجه به امکانات و واقعیات کشور، شعار و وعده بدهند.


ملاحظات اخلاقی را رعایت کنید


رهبر معظم انقلاب بیان کردند: «رعایت جدی ملاحظات اخلاقی» و «خودداری از هنجارشکنی و شکستن خطوط اصلی نظام» توصیه بعدی رهبر انقلاب به کاندیداها بود.


ایشان خاطرنشان کردند: رعایت اخلاق اسلامی در مناظره‌ها و مصاحبه‌ها، موجب سرریز شدن آن در جامعه و الگوگیری مردم خواهد شد.


برای دیده شدن بیشتر خطوط اصلی نظام را نشکنید


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: راهکار بعضی افراد برای بیشتر دیده و شنیده شدن، شکستن خطوط اصلی نظام است درحالی‌که نظام جمهوری اسلامی نظامی مستقر، پابرجا و جاافتاده است که با همین خطوط خدایی و مردمی در مقابل دشمنی‌ها ایستاده است، ضمن اینکه هنجارشکنی موجب ایجاد موقعیت بهتر در بین مردم نخواهد شد.


توصیه‌های رهبری به طرفداران نامزدها


برای برکت در کارها نیت‌هایتان را خدایی کنید


رهبر انقلاب سپس خطاب به طرفداران نامزدها، «نیت خدایی» را موجب برکت و رضایت الهی در صورت رقم خوردن هرگونه نتیجه‌ای دانستند


از نزاع با دیگر طرفداران پرهیز کنید


 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: گاهی داغ‌تر بودن طرفداران از خود کاندیداها موجب تعارض و بدگویی می‌شود که در این زمینه باید مراقبت کرد زیرا از برنامه‌های مخالفان به جان هم انداختن طرفداران نامزدها و استفاده از فضای مجازی برای بدگویی و انتشار دروغ علیه یکدیگر است.


نتیجه انتخابات را بپذیرید


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از کاندیداها خواستند بین خود و خدا ملتزم شوند که نتیجه انتخابات هر چه شد، همه آن را بپذیرند و نجیبانه تسلیم شوند.


توصیه‌های رهبری به مردم


برای انتخاب فرد شایسته از خداوند کمک بخواهید


رهبر انقلاب گفتند: انتخابات در یک روز انجام می‌شود اما اثر آن تا چند سال باقی می‌ماند بنابراین با شرکت در انتخابات که متعلق به خود شما است، از خداوند برای رأی دادن به کسی که شایسته این مسئولیت است کمک بخواهید.


انتخابات شوراها را فراموش نکنید


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین اهمیت انتخابات شوراهای شهر و روستا را یادآور شدند و گفتند: این انتخابات تأثیر زیادی در مدیریت شهرها و روستاها دارد.


صاحبان سخن نافذ برای ترویج انتخابات استفاده کنند.  


رهبر انقلاب با ابراز امیدواری برای جلب هدایت الهی در عمل به وظیفه، از صاحبان سخن نافذ در همه اصناف و اقشار خواستند از نفوذ سخن خود برای ترویج انتخابات استفاده کنند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر