صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۴ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴
رئیس مرکز ملی پژوهش‌های راهبردی جوانان کشور:

سالانه 14 میلیارد ساعت از وقت ایرانیان صرف بازی ویدئویی می‌شود

رئیس مرکز ملی پژوهش‌های راهبردی جوانان کشور گفت: ایرانی‌ها سالانه 14/6 میلیارد ساعت از وقت خود را صرف بازی‌های رایانه‌ای و تلفن همراه می‌کنند.
کد خبر : 57126

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، محمد مسعود کریمی در جلسه کمیته فضای مجازی ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان گفت: «89 درصد از این افراد را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند. به صورت میانگین هر ایرانی 9 ساعت از شبانه‌روز را صرف حضور در فضای مجازی می‌کند».


رئیس مرکز ملی پژوهش‌های راهبردی جوانان همچنین از آمار بیش از 20 میلیونی بازی‌کنندگان بازی‌های رایانه‌ای در ایران خبر داد و گفت: «56 درصد این افراد پسر و 44 درصد دختر هستند».


کریمی با اشاره به تاثیر زیاد شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بر آحاد جامعه هشدار داد: «توجه نکردن به هویت ملی و فرهنگی در فضای مجازی موجب کمرنگ شدن هویت ملی و فرهنگی جامعه خواهد شد».


وی تاکید کرد: «تدوین سند سواد رسانه‌ای یکی از عوامل آرامش اجتماعی برای کاربران فضای مجازی خواهد بود که چهار رویکرد استفاده بهینه از تلفن همراه، ماهواره، اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای را دنبال می‌کنند».


دبیرکمیته تخصصی فضای مجازی اصفهان افزود: «هر استان موظف است یک سازمان مردم نهاد با محوریت سواد رسانه‌ای ایجاد کند و آموزش لازم در موضوع سواد رسانه‌ای را به اقشار مختلف ارائه دهد».


وی با اشاره به اینکه زمینه‌سازی برای اشتغال جوانان در فضای مجازی برعهده کمیته فضای مجازی ستاد ساماندهی امور جوانان استان است، بیان کرد: «توسعه کسب و کار خویش‌فرما، افزایش فرصت‌های شغلی جدید و کارآمد برای جوانان و توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان از مهمترین عوامل ایجاد کسب و کار در فضای مجازی است».


انتهای پیام/

ارسال نظر