صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
توسط یک شرکت دانش‌بنیان؛

سیستم‌های طیف‌سنجی لیزری بومی‌سازی شد

سیستم طیف سنجی رامان در صنایع مختلفی از جمله نفت و گاز، مواد غذایی و پتروشیمی کاربرد دارد، قیمت بالای نمونه مشابه خارجی، یک شرکت دانش‌بنیان داخلی را بر آن داشت که محصول ایرانی این دستگاه را با یک پنجم قیمت مشابه خارجی بومی سازی کند.
کد خبر : 492867

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حسین خادم  رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان درباره سیستم‌های طیف‌سنجی رامان گفت: طیف سنجی به روش رامان یک روش علمی است که در آن نور لیزر به مواد مختلف تابانده می‌شود و برگشت نور مبنای تحلیل و آنالیز علمی قرار می‌گیرد.


وی افزود: این دستگاه  برای آنالیز مواد مختلفی اعم از مشتقات نفت و گاز، مواد پتروشیمی، سلول‌های سرطانی، غذا و دارو، انواع جواهر و نظایر آنها به کار می‌رود. کاربردهای این دستگاه بسیار متنوع است و طیف وسیعی از نانو مواد را شامل می‌شود.


خادم با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای واردات این دستگاه، بیان کرد: به دلیل تحریم و افزایش قیمت، واردات این دستگاه با مشکل مواجه شد. این شرکت با تشکیل گروهی تحقیقی منسجم، تحقیقات اولیه را انجام داد و  توانست نمونه مشابه داخلی را  تولید کند.


رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان ضمن توضیح جزئیات  بیشتر در باره نحوه بومی سازی فناوری مرتبط با این دستگاه عنوان کرد:  محصول تولید شده در شرکت  با یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی تولید می‌شود. این تفاوت قیمت و کیفیت خوب دستگاه باعث شده است که مشتریان  داخلی اقبال خوبی به این محصول نشان دهند. در حال حاضر بر خلاف نمونه‌های متفرقه وارداتی، این دستگاه با 1 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش و آموزش کامل به مشتریان تحویل داده می‌شود. همچنین محققانی که برای تحقیق از این دستگاه استفاده می‌کنند و قصد انتشار مقاله دارند، خدمات و تحلیل‌های لازم را از واحد آموزش شرکت دریافت می‌کنند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر