شبکههای اجتماعی عامل فشار مضاعف بر فرآیند اطلاعرسانی هستند
سمیرا بختیار در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با جایگاه روابطعمومی در سازمانها اظهار کرد: آنچه در ابتدا میبایست در باب اهمیت روابطعمومیها عنوان کرد این است که روابطعمومی چشم، گوش و زبان یک سازمان محسوب میشود. این تعریف نشان میدهد که این جایگاه سازمانی میتواند نقش مهمی را در سیاستگذاریها و تدوین برنامههای استراتژیک سازمان ایفا کند.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین کارکردهای روابطعمومی ارتباط با افکارعمومی است، گفت: رشد تکنولوژیهای ارتباطی باعث شده تا روابطعمومیها با شبکههای ارتباطی گستردهای مواجه باشند که مدیریت آن میتواند نقش مؤثری را در جایگاه سازمان در جامعه ایفا کند.
این فعال حوزه رسانه تصریح کرد: این شبکههای ارتباطی در فضای مجازی در کنار رسانههای رسمی بهصورت غیررسمی به فعالیت پرداخته و عامل فشار و استرس مضاعف بر فرآیند اطلاعرسانی در سازمانها محسوب میشوند.
بختیار ادامه داد: در گذشته اگر رسانهای مطلبی خلاف واقع منتشر میکرد و یا به شایعهای دامن میزد از طریق ارسال جوابیه این روند اصلاح میشد ولی امروزه گروهها و کانالهای مختلف در شبکههای اجتماعی با بهرهگیری از ظرفیت شبکه مخاطبانشان و همچنین فعالیت غیررسمی امکان مدیریت ارتباطات را دشوار کردهاند.
وی اذعان کرد: با توجه به مسئولیتهای سنگین روابطعمومی در سازمانها، مدیریت ارتباطات فشار سنگینی را بر دوش آنها میگذارد و لازم است دستگاههای مسئول سازوکارهایی را برای نظارت بر عملکرد فضای مجازی داشته باشند تا با غرضورزی و نگاه سوگیرانه تلاشهای شبانهروزی سازمانها در مدت کوتاهی به هدر نرود.
انتهای پیام/4105
انتهای پیام/