صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۹ - ۰۵ آبان ۱۳۹۸
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

حذف تنوع از مدارس بسیار ضروری است

معاون آموزش ابتدایی اظهار کرد: حذف تنوع مدارس بسیار ضروری است اما این کار کافی نیست یعنی اگر اجازه بدهیم که همچنان مدارس غیردولتی دست به‌گزینش بزنند و غربالگری کنند، باز مشکل خواهیم داشت.
کد خبر : 442359

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از آموزش و پرورش رضوان حکیم زاده با اشاره به مصوبه حذف تنوع مدارس، اظهار کرد: هدف از آموزش در مرحله آموزش عمومی علاوه بر اینکه بچه‌ها باید مفاهیم علمی و درس‌ها را یاد بگیرند، تربیت اجتماعی است.


وی افزود: تربیت اجتماعی اتفاق نمی‌افتد مگر در مدارس، فرزندان طبقات مختلف کنار همدیگر بنشینند و همان رسالتی که آموزش عمومی در ابتدا داشته است یعنی حذف طبقات اجتماعی در مدرسه، اتفاق بیفتد.


حکیم‌زاده بابیان اینکه حذف تنوع از مدارس بسیار ضروری است، گفت: این کار کافی نیست یعنی اگر ما اجازه بدهیم که همچنان مدارس غیردولتی دست به گزینش بزنند، غربالگری کنند و صرفاً یکسری دانش‌آموزان خاصی را ثبت‌نام کنند، باز مشکل خواهیم داشت.


معاون آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم وقتی هدفمان را پوشش تحصیلی تمام دانش‌آموزان قرار می‌دهیم باید فرصتی را فراهم کنیم که همه دانش‌آموزان یاد بگیرند و نه‌فقط یادگیری 10، 15 درصد بچه‌ها برای ما مهم باشد؛ در این حالت چاره‌ای نداریم که محیط کلاس دست نرمال باشد یعنی دانش‌آموزان از طبقات متفاوت و با توانمندی و هوش‌های مختلف حضورداشته باشند.


حکیم زاده در ادامه اضافه کرد: کاری که اکنون انجام می‌دهیم این است که ستاره‌ها را از کلاس بیرون می‌کشیم و آن‌ها تبدیل به یک تیم می‌شوند و می‌گوییم که دستاورد خوبی داریم و این در حالی است که نیرو و انگیزه‌ای که هر ستاره و دانش‌آموز برتر در یک کلاس درس برای پویایی و یادگیری بهتر به دانش‌آموزان ایجاد می‌کند را نادیده گرفتیم.


وی اظهار کرد: به نظر بنده حذف تنوع کار خیلی خوبی است اما باید حتماً در کنارش اقدامات دیگری انجام شود که این طرح خوب بتواند موفق باشد.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر