صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

کاهش آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های نظام و حاکمیت است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کاهش آسیب‌های اجتماعی را از اولویت‌های نظام و حاکمیت دانست و گفت: در آموزش و پرورش نیز این موضوع از دغدغه‌های مهم است.
کد خبر : 413453

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی در اولویت‌های نظام و حاکمیت قرار دارد و در آموزش و پرورش نیز از دغدغه‌های مهم است، اظهار کرد: برای انجام اقدام عملی در این زمینه باید وضعیت موجود را ترسیم کنیم.


وی افزود: آموزش و پرورش در سال‌های اخیر اطلس آسیب‌های اجتماعی را از سطح استانی تا مدرسه‌ای تهیه‌کرده است و تمام برنامه‌ها را مبتنی بر این اطلس در حال طرح‌ریزی و در دست اجرا دارد که از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش ائتلاف نماد است.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش  به برگزاری آزمون غربالگری سلامت روانی و اجتماعی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: این آزمون برای ۳ میلیون دانش‌آموز متوسطه اول برگزارشده و دانش‌آموزان در چهار حیطه سنجیده شده‌اند که آسیب‌های روان‌شناختی، ابعاد مثبت روان‌شناختی، مسائل خانواده و مدرسه و کیفیت زندگی و حیطه حمایتی در عرصه اجتماعی از این جمله‌اند.


وی با بیان اینکه این آزمون در 24 شاخص و 5 محور انجام‌شده است، ادامه داد: بر اساس تحلیل‌های این آزمون، حدود یک درصد دانش‌آموزان نیاز به درمان دارند و در معرض شدید آسیب‌های روانی و اجتماعی قرار دارند و 30 درصد دانش‌آموزان به‌شدت نیاز به توانمندسازی دارند و در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.


کاظمی با بیان اینکه آمار سامانه غربالگری نماد هم همین نتایج را نشان می‌دهد که یک درصد دانش‌آموزان نیازمند خدمات اورژانسی از سوی دستگاه‌های ائتلاف نماد هستند، گفت: به‌عنوان‌ مثال آن‌ها که در معرض خودکشی یا مصرف مواد قرار گرفته‌اند باید مداخلات را سریعاً دریافت کنند.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش  به فقدان آموزش کافی در زمینهٔ مهارت‌های زندگی در جمعیت دانش‌آموزی نیز اشاره کرد و گفت: حتماً آموزش و پرورش نیازمند نیروی انسانی متخصص است و از بزرگ‌ترین مشکلات آموزش و پرورش همین کمبود نیروی متخصص درزمینهٔ مشاوره است.


وی با اشاره به اینکه با ناجا در حوزه کاهش آسیب‌ها تفاهم‌نامه‌ای داریم، گفت: طرح جدیدی هم با ستاد مبارزه با مواد مخدر داریم که با ایده سردار مؤمنی شکل‌گرفته و تشکیل کانون یاریگران زندگی به همت تشکل‌های دانش‌آموزی است و سال آینده را با 20 برنامه جدید آغاز می‌کنیم.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر