صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۳ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

خدمت به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در راستای تحقق عدالت اجتماعی و آموزشی است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: هر خدمتی که به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه صورت می‌گیرد گامی در جهت تحقق عدالت اجتماعی و آموزشی است.
کد خبر : 408750

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از آموزش و پرورش، سید جواد حسینی، آموزش و پرورش را سازمانی عریض و طویل دانست که ساختار برخی از مجتمع‌ها یا مدارسش از ادارات کل سایر سازمان‌ها و نهادها به مراتب بیشتر و بزرگ‌تر است.


وی افزود: کار کردن در چنین ابرسازمانی نیازمند همگرایی درون‌سازمانی و کاهش فاصله صف تا ستاد است؛ لذا باید در هر دو زمینه فعال باشیم و درک مشترک سازمانی پیدا کنیم و مراقب باشیم، تملک سازمانی به‌جای تعلق سازمانی ننشیند زیرا اگر چنین شد تعارضات سازمان پیش می‌آید که مانع تحقق اهداف سازمانی می‌شود.


 سرپرست وزارت آموزش و پرورش، سازمان‌ها را به انواع غاری شکل، کلبه‌ای شکل و شیشه‌ای تقسیم و عنوان کرد: بهترین نوع سازمان، مدل شیشه‌ای است که در حکم‌رانی خوب ایجاد سازمان شیشه‌ای و ارتقا همگرایی سازمانی دو امر برای ارتقا خدمات محسوب می‌شوند. لذا سازمان شیشه‌ای به همگرایی و شفافیت می‌انجامد و تعارضات را کاهش می‌دهد و تعلق سازمانی بر تملک سازمانی فائق می‌آید.


حسینی انجام یک سال زودتر غربالگری در جهت پیشگیری و ارائه خدمات را بسیار مطلوب دانست و عنوان کرد: تحقق صددرصدی غربالگری و خدمات پس‌ازآن به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه‌ کار ارزشمندی است که باعث تقویت پیشگیری، کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری می‌شود.


وی ادامه داد: باید آموزش‌های بیمارستان، موسسه و خانه محورانه را هدف‌گذاری کنیم، در همین راستا در کشورهای دیگر شهرک‌هایی به نام شهرک‌های بازسازی‌شده داریم که برای هر خانواده و دانش‌آموزی که آسیب‌دیده است و آن خانواده قادر به انجام وظایفش در قبال دانش آموزش نیست خانواده‌ها را در قالب جامعه محورانه، توانمندسازی می‌کنند.


حسینی فعالیت‌های مکمل و موقعیت‌های متعدد یادگیری و خلق فرصت‌های یادگیری برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را نسبت به دانش‌آموزان عادی ضروری‌تر دانست و اظهار کرد: اگر دانش‌آموزی در دوره دوم متوسطه فارغ‌التحصیل شود اما حداقل یک مهارت را نیاموخته باشد، آموزش‌وپرورش کار ناتمام انجام داده است و این مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در راستای توانایی انجام کار و احساس مفید بودن ضروری‌تر است.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را با رویکرد کفایت‌سازی و توانمندسازی دانش‌آموزان استمرار دهیم، همچنین تکلیف قانونی در این خصوص در برنامه ششم توسعه هم داریم.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر