صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
سرپرست آموزش و پرورش:

تنها 1.4 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف کیفیت‌بخشی می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: از کل بودجه آموزش و پرورش 1.4 درصد سهم کیفیت‌بخشی منابع آموزش و پرورش است و 98.6 درصد دیگر صرف بقیه امور می‌شود.
کد خبر : 407681

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید جواد حسینی در نشست سیاست‌ها و برنامه‌های سال جاری وزارت آموزش و پرورش که عصر امروز در ساختمان شهید رجایی آموزش و پرورش برگزار شد گفت: لایه‌های نظری، برنامه‌ای، نهادی و عملیاتی سند تحول بنیادین برای اجرایی‌سازی مورد توجه برنامه‌ریزان قرار گرفته است.


وی افزود: مدرسه‌محوری موضوع قابل توجهی در حوزه وزارت آموزش و پرورش است و این مسئله یکی از مهمترین برنامه‌های ما خواهد بود.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ظرف یک ماه آینده طرحی را تصویب می‌کنیم که در شورای عالی اداری تصویب و به زودی در مدارس اجرا شود.


حسینی اضافه کرد: مدرسه کانون تحول است که باید اهداف عالی را در آن محقق کنیم و در این میان معلم باید عامل تحول و نوآوری در مدرسه باشد.

حسینی چالش اصلی آموزش و پرورش را فاصله ستاد و صف عنوان کرد و افزود: مدیر کلید اصلی تحول در مدرسه است و باید قدرت خلق ثروت و قدرت صرف منابع مالی برای تشویق و تنبیه داشته باشد.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: برای تأمین منابع چهار راه داریم که راه اول این است که سهم خود را از منابع کشور افزایش دهیم. کشور اندونزی با اینکه به تازگی راه پیشرفت را در پیش گرفته است 19.5 درصد اعتبارات ملی خود را به آموزش و پرورش خود اختصاص داده است.


حسینی افزود: یکی دیگر از راه‌های اختصاص منابع طراحی یک لایحه با عنوان نظام‌نامه مشارکت وزارت آموزش و پرورش با سایر وزارتخانه‌ها است و منتظر تصویب و الزام آن برای اجرا هستیم.


وی راه سوم تأمین منابع آموزش و پرورش را مدیریت بر منابع و مصارف آن دانست و گفت: آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است و نمی‌توان آن را خصوصی اداره کرد. این در حالی است که از کل بودجه آموزش و پرورش 1.4 درصد سهم کیفیت‌بخشی منابع آموزش و پرورش است و 98.6 درصد دیگر صرف بقیه امور می‌شود.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نظام کپسولی فشرده آموزش را راه‌اندازی کرده‌ایم، ادامه داد: کیفیت و نوآوری در این روش، کاهش پیدا کرده است.


حسینی به راه چهارم تأمین منابع که آموزش و پرورش به شدت روی آن تمرکز دارد، اشاره کرد و افزود: آزادسازی ظرفیت‌های نظام تعلیم و تربیت، راه چهارم است.


وی گفت: آموزش و پرورش یک لشکر اقتصادی بزرگ اما نهفته است ولی تاکنون هیچ طرحی برای ثروت‌آفرینی از طریق آموزش و پرورش به مجلس ارائه نشده است.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: اموال دولتی را نمی‌توانیم به رایگان در اختیار کارمندان دولت قرار دهیم در حالی که سهام بسیاری از دارایی‌ها باید به معلمان داده شود.


حسینی با انتقاد از اینکه 24 نوع مدرسه در ایران داریم، بیان کرد: در کجای دنیا با این پدیده مواجه هستیم و باید این موضوع بررسی و برنامه‌ریزی شود.


وی ادامه داد: 56 مدرسه حیات طیبه که در دوران یکی از وزرا ساخته شده بود، رها شده است که باید اعتبارات با این اولویت به این مدارس تعلق گیرد.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: نظام آموزش و پرورش نیاز به مدارسی مانا دارد نه مدارس میرا و می‌خواهد مدارس به سمت کیفی شدن حرکت کند.


حسینی خاطرنشان کرد: سند تحول برنامه اصلی وزارت آموزش و پرورش به حساب می‌آید و این سند را باید وارد مدرسه کنیم. این سند باید متوازن اجرا شود نه بی‌قواره. تعلیم و تربیت بی‌قواره سبب می‌شود که انسان باقواره تربیت نشود.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

برچسب ها: سید جواد حسینی
ارسال نظر