صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۲ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
رئیس دانشگاه آزاد لارستان:

قیام 15خرداد پیوند عمیق مردم با مرجعیت شیعه بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان گفت:‌ قیام 15خرداد عملاً پیوند عمیق مردم و مرجعیت شیعه را به دستگاه فاسد شاهنشاهی پهلوی به نمایش گذاشت.
کد خبر : 386221

مهدی زارع در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در لارستان با گرامیداشت قیام 15 خرداد اظهار کرد: این روز در تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی بسیار مهم و برجسته است؛ چرا که عملاً پیوند عمیق مردم و مرجعیت شیعه را به دستگاه فاسد شاهنشاهی پهلوی و سازمان‌های اطلاعاتی قدرت‌های بزرگ بین‌المللی به نمایش گذاشت.


وی افزود: قیام 15خرداد، نقطه عطفی بود که  با معرفی مرجعیت امام(ره) بعد از فوت آیت‌الله العظمی بروجردی به جهان تشیع، جنگ روانی دستگاه حاکم را با چالش مواجه کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان گفت: نظام ستمشاهی در تبلیغاتی هدفمند و مزورانه، مرجعیت را حامی سلطنت معرفی کرده و سعی می‌کرد حمایت توده مردم متدین ایران را از این طریق به دست آورد.


زارع با بیان این موضوع که اعتراض انقلابی امام(ره) به«انقلاب سفید» شاه مخلوع، عامل حرکت یکپارچه ملت و نقطه آغاز نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: اعتراض به کاپیتولاسیون آمریکایی و تأکید امام(ره) بر عزت اسلامی مردم؛ راهبردی شد برای انقلابی که 15 سال بعد از این حادثه به وقوع پیوست.


وی اظهار کرد: امام(ره) با انقلابی که نقطه عطفش15 خرداد بود، نظامی را تأسیس کرد که دین، علم، آزادی، اخلاق و معنویات همزمان  در عرصه اجتماع حاضر شدند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی که مولود مبارک انقلاب اسلامی و محصول اندیشه بلند امام راحل بود، کارخانه انسان‌سازی و جمع توجه توأمان ایشان به دین و دنیا است.


زارع خاطرنشان کرد: وظیفه خطیر و قطعی همه دانشگاهیان متعهد این است که با گرامیداشت نام آن عارف روشن‌ضمیر، راه ایشان را با تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سنگر تولید علم و دانش همراه با بصیرت و بینش ادامه دهند و نگذارند آرمان‌های آن بزرگ‌مرد به فراموشی سپرده شده و انقلاب بزرگ ایشان به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر