صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۷
سلطانیان خبر داد؛

حضور پررنگ دانش‌آموزان در جشنواره سلول‌های بنیادی

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد: آموزش‌وپرورش همواره مأموریت تربیت دانش‌آموزان و یادگیری توسط خلق موقعیت‌های تازه را هدف خود قرار داده است.
کد خبر : 328546

به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا؛ یکی از بخشهای جشنواره سلول های بنیادی بخش دانش آموزی است. عباس سلطانیان مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص برنامه های این جشنواره برای دانش آموزان گفت: آموزش‌وپرورش همواره مأموریت تربیت دانش‌آموزان و یادگیری توسط خلق موقعیت‌های تازه را هدف خود قرار داده است. بخش دانش‌آموزی جشنواره سلول بنیادی و پزشکی بازساختی به خوبی در این راه قدم برداشته است.


وی گفت: اعتقاد ما در آموزش‌وپرورش این است که مأموریت اصلی تربیت دانش‌آموزان است. ما باید استعدادها، توانایی‌ها و ویژگی‌های دانش آموزان را شناسایی کنیم. بتوانیم آنها را حمایت، هدایت رهبری کنیم تا دانش آموزان بر اساس توانمندی و امکاناتی که ما در اختیار آنان قرار می‌دهیم بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کرده و در مسیر استعدادیابی خود حرکت کنند.


سلطانیان ادامه داد: ازجمله وظایف ما در آموزش‌وپرورش ایجاد موقعیت‌های یادگیری برای دانش آموزان است. یکی از مهم‌ترین تکالیف این است که دائم موقعیت‌های تازه یادگیری برای دانش آموزان ایجاد کنیم. درحالی‌که درگذشته تنها مکان یادگیری برای دانش آموزان مدرسه و کلاس درس بود. معلم‌های دروس تئوری را آموزش می‌دادند. اما امروز رویکرد آموزش‌وپرورش متفاوت شده است. تنها کلاس درس و مدرسه محل یادگیری برشمرده نمی‌شود.


سلطانیان توضیح داد: در سند تحول بنیادین بر روی خلق موقعیت‌های تازه یادگیری برای دانش آموزان تأکید شده است. مکان‌هایی مانند کتابخانه و پژوهش سراها موقعیتی است که دانش آموزان با حضور در آنجا می‌توانند موضوعات تازه بیاموزند. آموزش و پروش با همین نگاه ۶۶۴ پژوهش سرا را در سطح کشور مدیریت می‌کند. 


وی با تأکید بر این‌که تمامی دانش آموزان در یک سطح آموزش ببینند عدالت محسوب نمی‌شود و در حقیقت عدالت پاسخگویی به نیاز دانش آموزان است، بیان کرد: برگزاری بخش دانش‌آموزی در سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی موجب می‌شود دانش آموزان باعلاقه و توانمند حمایت شوند.


مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در بخش دانش‌آموزی این جشنواره آموزش‌های موردنیاز در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به دانش آموزان داده می‌شود تا در صورت علاقه‌مندی در آینده در این حوزه از علم فعالیت خود را ادامه دهند.


سلطانیان بیان کرد: ما در وزارت آموزش‌وپرورش هم تمایل داریم و هم برنامه‌ریزی می‌کنیم تا دانش آموزان را با حوزه‌های مختلف علمی آشنا کنیم. چنانچه طی همکاری‌هایی که به معاونت علمی داشته‌ایم، قطب‌های علمی سلول بنیادی، نانو، گیاهان دارویی، زیست‌فناوری و غیره را در کشور برای دانش آموزان ایجاد کرده‌ایم.


وی با ابراز امیدواری از برگزاری بخش دانش آموزی جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با قدرت بیشتر از دوره‌های گذشته، گفت: می‌توان پس از اتمام این جشنواره برای جمع‌بندی فرآیند طی شده، دستاوردهای آن را به تمامی پژوهش سراهای کل کشور ارائه کرد تا با روند طی شده آشنا شوند و در دور آینده دانش آموزان بهتر و مفیدتر از پیش نقش‌آفرینی کنند.


مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش  در پایان به امکان حضور پژوهش سراهای کل کشور در بخش دانش‌آموزی جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اشاره کرد و افزود: جای دارد دبیران و مدیران پژوهش سراها در این رویداد حضور پیدا کنند تا به رشد چندجانبه علمی در این حوزه دست پیدا کنیم.


انتهای پیام/4085


 


انتهای پیام/

ارسال نظر