صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیأت علمی دانشگاه:

بی‌اعتمادی مخاطبان به رسانه‌ها به زایل شدن مقبولیتشان می‌انجامد

عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: اگر مخاطبان به پیام‌هایی که از رسانه‌ها دریافت می‌کنند اعتماد نداشته باشند، به‌تدریج مقبولیت آنها نزد مخاطبان زایل خواهد شد.
کد خبر : 328505

الهه ودودی در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص بی‌اعتمادی مصرف‌کنندگان به رسانه‌های داخلی در زمان بروز برخی از شرایط اجتماعی و گرایش به رسانه‌های فارسی زبان خارجی، اظهار کرد: مفهوم اعتماد مردم به رسانه‌ها و خبرهایی که منتشر می‌شود زیربنایی‌ترین عامل کارکرد مطلوب و اثر بخش رسانه محسوب می‌شود.


وی با بیان این‌که اعتماد به رسانه به عنوان پیش‌شرط فعالیت‌هاست که از قبل به وجود آمده و یا دست‌کم ضمن فعالیت رسانه به وجود می‌آید، تصریح کرد: اگر مخاطبان به پیام‌هایی که از رسانه‌ها دریافت می‌کنند اعتماد نداشته باشند در آنان زمینه‌ای برای پذیرش پیام‌ها وجود نخواهد داشت و به‌تدریج نیز مقبولیت رسانه نزد مخاطبان زایل خواهد شد.


این عضو هیأت علمی دانشگاه افزود: اگر مردم یک جامعه به منابع خبری داخلی خود اعتماد نداشته باشند نمی‌توان آنها را بصورت عمیق و ریشه دار، همگرا و یک‌پارچه ساخت و نمی‌توان آنها را حول محورهای مهمی که مصلحت کشور یا دولت و نظام حکومتی در گرو آن است متحد و متفق کرد.


ودودی در ادامه به بیان علل بروز چنین گرایش‌ها در مصرف رسانه‌ای پرداخت و گفت: فقدان رسانه‌های خصوصی، عملکرد نادرست خبری و ارائه اطلاعات و اخبار اشتباه به مردم، انتشار سیاست‌های حکومتی و دروازه‌بانی یکسویه، وجود نگاه امنیتی در رسانه‌های صوتی وتصویری، انعکاس به مواضع قدرت به‌جای انتشار واقعیت و نبود رویکرد بی‌طرفی در انعکاس اخبار از مهمترین دلایل تمایل افراد به رسانه‌های خارجی است.


وی در پایان افزود: برای برون‌رفت از چنین گرایش‌هایی رسانه‌ها می‌بایست به اقداماتی همچون ارائه اطلاعات بدیهی با ذکر جزئیات، سرعت در اطلاع‌رسانی با کمترین فاصله، رصد شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی،  مرتبط کردن خبر به زندگی روزمره مخاطب و به‌کارگیری فیلم‌های ارسالی از طرف‌های درگیر در یک رخداد روی آورد تا به مرور زمان اعتماد مخاطبان را به جایگاه گذشته بازگرداند.


انتهای پیام/4105/
 


انتهای پیام/

برچسب ها: اجتماعی رسانه آنا
ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
سوداگر
18:42 - 1397/09/03
هر چه مخاطبان به رسانه اعتماد بیشتری داشته باشند باطبع محبوبیت رسانه بین مخاطبان بیشتر میشود