صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷
در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره صورت گرفت؛

جمهوری‌خواهان در کشاکش بحران‌ها

درحالی‌که کمتر از یک ماه به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا باقی مانده، بحران درون حزب جمهوری‌خواه باعث نگرانی بسیاری از رهبران این حزب شده است.
کد خبر : 318471

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از هیل، انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در 6 نوامبر (15 آبان) برگزار می‌شود و این در حالی است که شکاف سیاسی در این کشور به اوج خود رسیده است.


بر اساس نظرسنجی‌ها حزب دموکرات با فاصله کمی از حزب جمهوری‌خواه در پیش است و استعفای یکی نامزدهای انتخاباتی از حزب جمهوری‌خواه موجب بحران در این حزب شده است.



«دیوید جولی» که نماینده سابق فلوریدا در کنگره آمریکا بود، تصمیم گرفته است تا در کارزار رقابت‌های انتخاباتی میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا که در حدود 20 روز دیگر برگزار می‌شود، به‌صورت مستقل وارد شود.


هرچند هنوز دیوید جولی یا کمپین انتخاباتی‌اش، چرایی خروج وی از حزب جمهوری‌خواه را اعلام نکرده‌اند، ولی بسیاری از کارشناسان نارضایتی مردم از این حزب به دلیل حمایت از دونالد ترامپ را عامل این تصمیم دانسته‌اند.


وی سال گذشته نیز در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان از مردم آمریکا خواسته بود تا با رأی دادن به دموکرات‌ها به تلاش برای حذف دونالد ترامپ کمک کنند.


دیوید جولی یکی از مخالفان قانونی بودن حمل سلاح در آمریکاست و همیشه حزب جمهوری‌خواه را به دلیل مخالفت با اعمال محدودیت علیه قانون حمل سلاح موردانتقاد قرار داده است.


این نماینده پیشین کنگره آمریکا بعد از رأی اعتماد سنای آمریکا به برت کاوانا برای تصدی کرسی دیوان عالی نیز برای جمهوری‌خواهان ابراز تأسف کرده بود.


تصمیمات جنجالی دونالد ترامپ بر آینده سیاسی حزب جمهوری‌خواه سایه انداخته است و انتخابات پیش رو مشخص خواهد کرد که آینده سیاسی آمریکا به کدامین سو می‌رود، بازگشت به عقلانیت یا ادامه ماجراجویی!


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر