نماینده تهران در مجلس: حمایت دولت از صنعت نوین بازیسازی باید افزایش یابد
به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، سیاوشی در پاسخ به این سوال که صنعت بازی اگر درست به آن توجه شود چه تاثیری در ترتیب نسلهای جوان و آینده دارد گفت: «در حال حاضر جامعه ایران، جامعه مدرنی شده است. اکنون کودکان و نوجوانان به جای سرگرم شدن با اسباببازیها، با بازیهای دیجیتال سرگرم میشوند و تاثیرگذاری این بازیها نیز بسیار بالاست».
وی افزود: «بازیهای دیجیتال برای کودکان امروزی جذابتر و لذتبخشتر هستند و علاوه بر سرگرمی میبینیم که این کودکان از بازیها یاد میگیرند. به همین دلیل باید نگاه ویژهتری به این حوزه داشته باشیم».
طیبه سیاوشی شاهعنایتی ارزشگذاری بازیها و پیکتوگرامهای نظام ردهبندی سنی بازیها (ESRA) را اتفاقی خوشحالکننده دانست و تشریح کرد: «این ارزشگذاریها باعث میشود خانوادهها متوجه شوند برای فرزندشان کدام بازی مناسب است و انتخاب بهتری داشته باشند».
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، سهم بازیهای ایرانی در بازار داخلی را نامساعد دانست و افزود: «دولت باید حمایتهای بیشتری از این عرصه نوین اقتصادی داشته باشد. عرصهای که اتفاقا در فرهنگسازی هم نقش موثری دارد».
سیاوشی در پاسخ به این پرسش که مجلس شورای اسلامی در کمک به بازیسازان و فعالان این صنعت چه نقشی میتواند ایفا کند گفت: «اولین مسالهای که باید در این زمینه حل شود، قانون کپیرایت است. قانون کپیرایت بزرگترین حامی مولف و بهطور کلی اقتصاد فرهنگ است و نبود آن فعالان این صنعت را با مشکل مواجه کرده است».
وی به طرح دریافت عوارض از بازیهای ویدئویی خارجی که بهصورت قانونی در ایران به فروش میرسند اشاره کرد و افزود: «دریافت این عوارض حائز اهمیت است و تلاش میکنیم که این طرح را در مجلس به تصویب برسانیم».
انتهای پیام/