صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۹:۰۰ | ۱۶ / ۰۹ /۱۴۰۴
| |

بدون یادگیری زبان ارتباطی نسل امروز، فرآیند تربیت عملاً ناکارآمد می‌شود

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش با اشاره به این‌که ارتباط مؤثر و مبتنی بر اعتماد پیش‌شرط هر نوع تربیت است، هشدار داد که معلمان بدون آشنایی با زبان ارتباطی نسل امروز و بدون دریافت آموزش‌های روزآمد، نمی‌توانند نقش تربیتی خود را به‌طور مؤثر ایفا کنند.
کد خبر : 1016973

علی محبی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا با تأکید بر این‌که ویژگی‌های نسل جدید دانش‌آموزان به‌طور گسترده دچار تحول شده است، اظهار کرد: معلمان برای برقراری ارتباط مؤثر با این نسل به آموزش‌های تازه، روزآمد و متناسب نیاز دارند؛ آموزش‌هایی که هنوز میزان اثربخشی و کیفیت اجرای آنها به‌طور دقیق ارزیابی نشده است.

وی با بیان این‌که تربیت بدون برقراری ارتباط و ارتباط بدون ایجاد اعتماد امکان‌پذیر نیست، افزود: معلمان باید رفتار مشترک نسل امروز، شیوه‌های جدید ارتباطی و زبان گفت‌وگوی آنان را بیاموزند تا بتوانند اعتماد دانش‌آموزان را جلب کرده و فرایند تربیت را به‌صورت واقعی و مؤثر پیش ببرند.

محبی در ادامه توضیح داد: دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی در سال‌های اخیر اقداماتی در این حوزه انجام داده‌اند و بخشی از دوره‌های ضمن‌خدمت معلمان نیز با رویکرد‌های نوین و متناسب با نسل جدید طراحی شده است. با این حال، به گفته وی، میزان موفقیت این برنامه‌ها و کیفیت اجرای آنها همچنان نیازمند بررسی عمیق و ارزیابی منظم است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش همچنین اعلام کرد: یک بسته سیاستی مبتنی بر مطالعه تطبیقی تجربه کشور‌های مختلف تدوین و برای دولت، مجلس و قوه قضاییه ارسال شده است تا مسیر اقدام‌های ضروری در حوزه سازگار کردن نظام تربیت و آموزش معلمان با نسل جدید مشخص شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر