صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۵
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش:

والدین از رژیم غذایی و تحرک دانش آموزان در تابستان غافل نشوند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: غفلت والدین نسبت به تحرک و رژیم غذایی دانش آموزان در ایام تابستان موجب تشدید زمینه‌های چاقی و اضافه وزن در آنها می‌شود.
کد خبر : 98644

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به کاهش تحرک و افزایش وزن در دانش آموزان، گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌شود با پایان سال تحصیلی و آغاز تعطیلات نسبت به تحرک و رژیم غذایی دانش آموزان غافل نشوند.


وی افزود: در تعطیلات تابستان بسیاری از خانواده‌ها به نقاط مختلف کشور سفر می‌کنند که متاسفانه خانواده‌ها در این زمان به بهانه سفر اجازه مصرف هر گونه تنقلات و غذاهای چرب را به کودکانشان می‌دهند که این امر موجب می‌شود دانش آموزان در ایام تعطیل دچار اضافه وزن و چاقی شوند.


حمیدی ادامه داد: از طرفی شیرینی حاوی شکر و چربی سوغات اکثر استان‌های ایران است که خانواده‌ها در تعطیلات هم به مقدار فراوانی مصرف و هم تحت عنوان سوغات با خود به منزل می‌آورند که این امر دسترسی دانش آموزان را به مواد شیرین و چاق کننده افزایش می‌دهد.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر دانش آموزان در تابستان تحرک داشته باشند و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنند با آغاز سال تحصیلی دچار مشکلاتی مانند اضافه وزن و چاقی نخواهند شد.





انتهای پیام/

ارسال نظر