صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تربیت حماسی دانش‌آموزان در بستر فعالیت‌های اجتماعی مهمترین هدف پویش ملی بر مدار مقاومت

دبیر پویش ملی بر مدار مقاومت از اهداف این پویش برای تبیین اصول مقاومت و جهاد در برابر استکبار و صهیونیسم گفت و بر اهمیت نقش رسانه‌ها و معلمان در ایجاد گفتمان مقاومت در میان دانش‌آموزان تأکید کرد.
کد خبر : 953693

به گزارش خبرنگار آنا، نشست خبری ضرغام پرنیان، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر پویش ملی بر مدار مقاومت، صبح روز سه‌شنبه ۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، ضرغام پرنیان با بیان این که نقش رسانه‌ها در آزادی بیان و دفاع از مظلومان بسیار تأثیرگذار است، افزود: رسانه‌ها همواره نقش مهمی در پاک‌سازی سیاهی‌ها از جامعه دارند.

وی با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف ما این است که گفتمان مقاومت را در کودکان نهادینه کنیم. برخی نگاه‌های انحرافی به دنبال آن هستند که نسبت به مسائل جهانی، چون لبنان و فلسطین بی‌تفاوتی ایجاد کنند. این در حالی است که دولت متخاصم باور‌های ما را هدف قرار داده‌اند.

پرنیان با اشاره به اینکه «پویش ملی بر مدار مقاومت» یک خیزش اجتماعی با حضور معلمان، دانش‌آموزان، والدین و خیرین است، توضیح داد: این پویش بر مبنای «عدالت‌خواهی»، «دشمن‌ستیزی» و «دفاع از مظلومان» شکل گرفته است.

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی تصریح کرد: این پویش از یک ماه پیش به طور رسمی آغاز شده است و به دنبال آن هستیم که باور‌های جوانان کشور را در برابر انحرافات واکسینه کنیم.

وی همچنین افزود: بیش از ۵۰ هزار کودک و غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند و دول مدعی حقوق بشر در برابر این جنایات بی‌تفاوت هستند.

پرنیان در ادامه اهداف پویش بر مدار مقاومت را تشریح کرد و گفت: این پویش با اهدافی مانند تبیین اهداف جهاد در برابر استکبار و صهیونیسم، حمایت از مبارزان جبهه حق، پشتیبانی از معلمان و دانش‌آموزان ستم‌دیده در لبنان و فلسطین، و تربیت حماسی دانش‌آموزان در بستر فعالیت‌های اجتماعی دفاع از جریان حق راه‌اندازی شده است.

وی به اقداماتی عملی مانند اختصاص یک روز تقویمی به پویش مقاومت و برگزاری جلسات با ائمه جمعه و افراد تأثیرگذار در این زمینه اشاره کرد و گفت: کمیته‌های تخصصی برای تولید محتوای مناسب در راستای اهداف پویش تشکیل داده‌ایم.

پرنیان در پاسخ به سوال خبرنگار آنا در مورد راهکار‌های عملی پویش، پرنیان توضیح داد: هدف ما ایجاد گفتمان تبیینی است. این گفتمان، با تکیه بر از بین بردن انحرافات مربوط به جبهه مقاومت و معرفی نوع‌دوستی به دانش‌آموزان از سوی معلمان و والدین است.

وی افزود: درصدد هستیم که دانش‌آموزان لبنانی و ایرانی طی یک فرآیند مشترک به گفتمان و تبادل نظر پرداخته و مفاهیم مقاومت را به‌طور عمیق‌تری درک کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر