صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

محتوای کتب درسی دردِ نسل امروز را دوا نمی‌کند

یک روانشناس و پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت ضمن انتقاد از محتوای آموزشی در مدارس، آن را متناسب با زندگی روزمره در نیازهای جامعه ندانست.
کد خبر : 953226

به گزارش خبرنگار آنا، حجتی نسب، روانشناس و پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت در مصاحبه با رادیو گفتگو؛ با اشاره به مشکلات و گپ‌هایی که در رسانه و نهاد‌ها وجود دارد و موجب عدم انتقال صحیح فرهنگ بین نسل‌ها بوده است، اظهار کرد: در بحث ساختاری و فرهنگی دچار مشکل شده‌ایم. تعامل با فرهنگ بیگانه منجربه انتقالِ اشتباه یکسری مسائل از طریق رسانه و فضای مجازی به مردم بوده است؛ از طرفی نهاد‌ها نتوانستند الگوی مناسب فرهنگی را به نسل جوان منتقل کنند و دچار مشکل و کوتاهی هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم دهه نودی‌ها پیرو نسل‌های قبلی نباشند و انتقال فرهنگ را از طریق نهاد‌های آموزشی برای آن‌ها داشته باشیم، ادامه داد: محتوای آموزشی در مدارس با زندگی روزمره هماهنگ نیست. این محتوا‌ها فاقد تناسب با شرایط اجتماعی کنونی است و انتظار بیشتری از آموزش و پرورش نمی‌رود. هنوز نتوانسته‌ایم محتوای مناسب برای درست زندگی کردن را به دانش آموزان آموزش دهیم و حتی فرهنگ نه گفتن به فرزندان منتقل نشده است.

حجتی‌ نسب افزود: رهبری نیز فرمودند تحول باید در محتوای کتب ایجاد شود. دبیران و معلمان نیز فرصت کافی ندارند چراکه چارچوب قبلی برای آن‌ها مشخص شده است. حجتی نسب تاکید کرد دانش آموزان صرفا درپی ارتقای علمی برای شرکت در کنکور هستند ولی تا زمانی که محتوای آموزشی متحول نشود، همچنان با بحث آموزش مشکل خواهیم داشت چراکه دست به متناسب سازی نزده‌ایم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر