صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اجرای ۱۴۷ پروژه در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش/ ضرورت برگزاری کلاس‌های جبرانی پس از تعطیلات

وزیر آموزش و پرورش در نشست امروز با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه در اجرای سند تحول بنیادین، از تعریف ۱۴۷ پروژه در این راستا خبر داد؛ همچنین بر لزوم تقویت تاب‌آوری دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی و بررسی نیاز به برگزاری کلاس‌های جبرانی تأکید کرد.
کد خبر : 952051

به گزارش خبرنگار آنا، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین، از تعریف و پیگیری ۱۴۷ پروژه در این زمینه خبر داد و گفت: ما برای اجرای این سند ۱۴۷ پروژه تعریف کرده‌ایم که تضمین‌کننده اجرای آن در مدارس است. برای هر یک از این پروژه‌ها نقشه و برنامه اجرایی مشخصی تدوین شده و در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به اهمیت آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در دوران معاصر، گفت: یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری آسیب‌های اجتماعی است که به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدات کشور مطرح شده است. به اعتقاد من، تغییرات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی در اذهان و باور‌های دانش‌آموزان، مهم‌ترین مسیر نفوذ دشمن است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تأکید کرد: این موضوع یکی از اولویت‌های اصلی وزارتخانه بوده و در کنار برنامه‌های اجرایی قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش درباره اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: ما در فاز اول ۳۲ منطقه هدف را انتخاب کرده‌ایم تا از ظرفیت‌های درون دستگاهی و برون دستگاهی استفاده کنیم و دانش‌آموزان و خانواده‌ها را توانمند سازیم تا در برابر آسیب‌ها مقاوم باشند.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در سبک زندگی و فضای آموزشی امروز، عنوان کرد: دانش‌آموزان در معرض آسیب‌هایی قرار دارند که هم از فضای مجازی و هم از تغییرات فضای حقیقی ناشی می‌شود. تاب‌آوری دانش‌آموزان به شدت کاهش یافته و باید مهارت‌های لازم برای مقابله با این آسیب‌ها را به آنها و خانواده‌ها آموزش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به کلاس‌های جبرانی اشاره کرد و افزود: درخصوص برگزاری کلاس‌های جبرانی پس از تعطیلات، ما در حال بررسی نیاز به برگزاری این کلاس‌ها هستیم. پس از ارزیابی، تصمیم خواهیم گرفت که چه تعداد کلاس‌های حضوری لازم است.

وی همچنین تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش خود را مسئول می‌داند که در زمینه ناترازی‌های انرژی و آلودگی‌های موجود، به کشور کمک کرده و در راستای آسایش و رفاه دانش‌آموزان و خانواده‌ها گام بردارد.

در پایان، وزیر آموزش و پرورش به نقش تشکل‌های دانش‌آموزی و دانشگاه فرهنگیان در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های آموزشی و تربیتی اشاره کرد و گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی و دانشگاه فرهنگیان در تقویت برنامه‌های تربیتی و آموزشی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر