صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

سینمای مستند از تبلیغات ضربه می‌خورد/برای «خانواده خلج» واکنش‌های خوبی گرفتیم

مریم الهامیان یکی از کارگردان‌های مستند «خانواده خلج» درباره اکران این مستند در «هنروتجربه»، اکران آنلاین و فیلم بعدی خود توضیح داد.
کد خبر : 950718

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مستند «خانواده خلج» به کارگردانی مشترک مریم الهامیان و مصطفی حاجی قاسمی در هفدهمین جشنواره «سینما حقیقت» و چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال مخاطبان در هر دو جشنواره همراه شد، این فیلم در «سینماحقیقت» یکی از پرمخاطب‌ترین مستند‌های جشنواره شد و نمایش آن به سانس فوق‌العاده رسید.

مستند «خانواده خلج» جایزه بهترین کارگردانی فیلم بلند «سینماحقیقت» را برای کارگردانانش به ارمغان آورد و نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند شد. همچنین در جشنواره «سینماحقیقت» در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و بهترین پژوهشگر کاندید شده است.

مریم الهامیان یکی از کارگردان‌های این مستند درباره اکران در گروه سینمایی «هنروتجربه» توضیح داد: پیش از جشنواره «سینماحقیقت» و از ۳۰ آبان ماه اکران «خانواده خلج» در «هنروتجربه» آغاز شد، در هفته‌های پایانی اکران هستیم. در این بازه زمانی واکنش‌های بسیار خوبی گرفتیم و در شهر‌های مختلف هم که فیلم به نمایش درآمد، مخاطبان بسیاری فیلم را دیدند و واکنش‌های بسیار خوبی داشتند.

این کارگردان ادامه داد: تنها نکته و مساله‌ای که دارم این است که توانایی فیلمساز مستند در زمینه تبلیغات اکران خیلی زیاد نیست تا علاقه‌مندان بیشتری بتوانند از اکران فیلم مطلع شده و به تماشای آن بنشینند. گروه سینمایی «هنروتجربه» بسیار همراه بوده است ولی به تنهایی کافی نیست و اگر حمایت‌ها و امکانات بیشتری به چنین چیزی اختصاص پیدا می‌کرد، خیلی خوب می‌شد.

الهامیان درباره اکران آنلاین این مستند بیان کرد: پس از پایان اکران در گروه سینمایی «هنروتجربه»، اکران آنلاین این مستند توسط مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی پیش خواهد رفت و امیدوارم در آنجا نیز اتفاق‌های خوبی رقم بخورد.

این مستندساز در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره کار بعدی خود مطرح کرد: یک سالی می‌شود که درگیر سوژه جدید خود بوده‌ام و پژوهش تصویری را تمام کرده و به یک نسخه و راش‌های اولیه رسیده‌ایم. به امید خدا وقتی کار تولید جدی‌تر پیش رفت حتما درباره موضوع آن صحبت خواهم کرد. 

وی افزود: تا این لحظه این پروژه به صورت مستقل پیش رفته است و اینکه در آینده چه اتفاقی برایش رقم خواهد خورد را بعدا باید صحبت کنیم ولی تمام تلاش خود را می‌کنیم و امیدواریم که به جشنواره «سینماحقیقت» برسد.

مریم الهامیان در پایان گفت: گروه سینمایی «هنروتجربه» یکی از مهم‌ترین اتفاقات هنری است که مخاطبان فرهیخته آن را دنبال می‌کنند. داشتن ظرفیت تبلیغات گسترده‌تر و سانس‌ها و زمان‌های نمایش بیشتر و بهتر و حمایت‌های بیشتر می‌تواند به این جریان کمک بیشتری کند و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

مستند «خانواده خلج» درباره یک خانواده است که اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰، با اراده پدر، حرفه‌ای راه‌اندازی می‌کنند. پدر علاقه‌مند است کار با ارزشی انجام دهد تا از آن راه درآمد داشته باشد و از لحاظ اقتصادی و اجتماعی رشد کند. به همین دلیل این خانواده از بومهن به گلپایگان اصفهان مهاجرت و در آنجا یک واحد صنعتی مرغ تخم‌گذار را راه‌اندازی می‌کنند و به دلیل اینکه نقدینگی‌شان کم است از بانک وام می‌گیرند.

عوامل فیلم خانواده خلج عبارت‌اند از کارگردان: مریم الهامیان، مصطفی حاجی قاسمی، تهیه‌کننده: مریم الهامیان، سرمایه‌گذاران: مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و اتاق بازرگانی تهران، پژوهشگر: مریم الهامیان، مصطفی حاجی قاسمی، تصویربردار: علیرضا منصوری، صدابردار: حامد حسین‌زاده، طراحی و ترکیب صدا: حسن مهدوی، تدوینگر: مصطفی حاجی قاسمی، مدیر تولید: مهدی الهامیان، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: احسان مالمیر، اصلاح رنگ و نور: حمیدرضا فطوره چیان، برنا جمشیدی محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

انتهای پیام/

ارسال نظر