صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ضرورت توسعه آموزش برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، بر لزوم توجه ویژه به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل آنها تأکید کرد.
کد خبر : 943908

به گزارش خبرگزاری آنا، سالار قاسمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، در همایش روز جهانی معلولان با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه، اعلام کرد که وزارت آموزش و پرورش این گروه از دانش‌آموزان را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.
وی همچنین گفت: تمامی دستگاه‌ها باید در راستای حمایت از دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه وظایف خود را به درستی انجام دهند. به عنوان نمونه، شهرداری‌ها باید بودجه‌ای برای رایگان کردن ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان اختصاص دهند تا مشکلات حمل و نقل، مانع از تحصیل آنها نشود.

قاسمی همچنین افزود: هدف از این همایش افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی است. محدودیت‌های جسمانی نباید مانع شکوفایی استعداد این دانش‌آموزان شود؛ بلکه موانع اجتماعی هستند که می‌توانند این استعداد‌ها را محدود کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر لزوم توجه خیرین به ساخت مدارس ویژه برای دانش‌آموزان اوتیسم تأکید کرد و گفت: ساخت مدرسه برای این دانش‌آموزان نیازمند شرایط و امکانات خاص است که باید توسط خیرین فراهم شود.

وی همچنین به شعار امسال روز جهانی معلولان مبنی بر تقویت رهبری افراد دارای معلولیت برای آینده‌ای فراگیر و پایدار اشاره کرد و افزود: باید استعداد‌های دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه شناسایی و متناسب با آنها فرصت‌ها و نقش‌های اجتماعی ارائه شود.

قاسمی در ادامه به اهمیت همکاری خیرین، معلمان و خانواده‌ها برای اجرای سیاست‌های آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و گفت: در صورتی که این سیاست‌ها به درستی اجرا شود، استعداد‌های این دانش‌آموزان شناسایی و در جایگاه مناسب قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نهایت افزود: آموزش و پرورش استثنایی با هدف ارتقای کیفیت آموزشی و تحقق عدالت آموزشی در این بخش از سیاست‌های کلیدی خود استفاده از فناوری‌های جدید و هوش مصنوعی را به‌عنوان ابزاری مکمل برای کمک به معلمان و دانش‌آموزان در نظر دارد، هرچند این فناوری‌ها هرگز نمی‌توانند جایگزین معلمان شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر