صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:

تامین نیروی انسانی از مسیر مقطع متوسطه مقرون به صرفه‌تر و تخصصی‌تر است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس آیین‌نامه توسعه مهارت آموزی دانش آموزان، برای ارتقای کیفی و کمی آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز و بازار جامعه باید از کلیه ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی موجود استفاده کرد.
کد خبر : 938073

به گزارش خبرگزاری آنا، ‌نشست صمیمی مدیران آموزش شرکت‌های خودروسازی ایساکو و سایپا با سیدمصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با هدف تعامل سازنده در حوزه مهارت آموزی و به میزبانی معاونت آموزش متوسطه برگزار شد.

در این جلسه، مدیران آموزش شرکت‌های خودروسازی پیرامون ارتباط با صنعت و لزوم استمرار خدمات آموزشی در برخی از استان‎‌های کشور مطالبی را ارائه کردند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این نشست صمیمانه، ضمن ابراز خرسندی از افزایش آمار هنرجویان تحت تعلیم شرکت‌های خودروسازی در سومین سال همکاری، گفت: براساس آیین‌نامه توسعه مهارت آموزی دانش آموزان، برای ارتقای کیفی و کمی آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز و بازار جامعه باید از کلیه ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی موجود استفاده کرد.

وی با تاکید بر دوره نوجوانی به عنوان بهترین سن یادگیری آموزش‌های مهارتی، افزود: تامین نیروی انسانی از مسیر دوره دانش پذیری متوسطه برای کشور مقرون به صرفه‌تر، هدفمندتر و تخصصی‌تر هستند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به تغییرات سریع و گسترده فناوری گفت: یکی از تکالیف مهم اسناد فرادستی، بازطراحی و تقویت آموزش‌های مهارتی و تولید محتوای جدید به منظور ارتقای کیفیت آموزشی بوده که همکاری معاونت آموزش متوسطه با شرکت‌های خودروسازی در این راستا می‌باشد.

وی در پایان افزود: چهارگانه نیروی انسانی، فضای آموزشی، تجهیزات و محتوا و توازن در توسعه کمی و کیفی آنها برای تربیت هنرجویان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که می‌توان از روش‌های مختلفی مانند تاسیس هنرستان‌های جوار کارخانجات، آموزش‌های مشارکتی و برون سپاری مهارتی، تدوین و طراحی رشته‌های تحصیلی و نیز آموزش و توانمندسازی هنرآموزان بهره برد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر