صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری تشریح شد؛

زیست هنرمندانه انقلابی الگوی تئاتر می‌شود

رئیس دفتر رویداد تئاتر بچه‌های مسجد گفت: در این رویداد هدف ما این است که جامعه‌ای زیبا با زیست هنرمندانه و انقلابی بسازیم. در حقیقت ما هم تئاتر و هم ترویج را در کنار یکدیگر در عرصه مسجد می‌خواهیم.
کد خبر : 937975

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نشست رسانه‌ای سومین سلسله رویداد‌های نمایشی و همایش‌های استانی با عنوان «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» صبح امروز هفتم مهر ماه با حضورسید مصطفی موتورچی رئیس دفتر رویداد بچه‌های مسجد در حوزه هنری برگزار شد.

موتورچی در این نشست عنوان کرد: ما در دفتر بچه‌های مسجد فرایند محور هستیم و دنبال کار‌های جزیره گونه نیستیم. برای این دوره از رویداد تا پانزده آبان اثر دریافت می‌کنیم، همچنین برای هشتصد گروه سال گذشته برنامه‌های ویژه داریم.

در قدم اول برای تشکیل گروه بچه‌های مسجد در هر مکانی باید همه گروه‌ها یک مربی داشته باشند و ما برای تربیت و آموزش مربی در این چند سال چند کارگاه برگزار کردیم



وی افزود: در قدم اول برای تشکیل گروه بچه‌های مسجد در هر مکانی باید همه گروه‌ها یک مربی داشته باشند و ما برای تربیت و آموزش مربی در این چند سال چند کارگاه برگزار کردیم. قدم دوم متن نمایشی است و ما برای تولید متن چهار دوره جشنواره نمایشنامه نویسی گلدسته‌ها را داریم که خروجی دوره آخر به‌زودی اعلام می‌شود.

موتورچی ادامه داد: در انتها فرایند تولید را داریم که برای این تولیدات گروه‌ها، سلسله رویداد‌های نمایشی و همایش‌های استانی را طراحی کردیم که این سومین رویداد است و خروجی این رویداد‌ها در جشنواره سراسری بچه‌های مسجد حضور خواهند داشت.

وی بااشاره به بخش ترویج در کنار تولید گفت: امسال تلاش داریم خروجی این رویداد‌ها در جشنواره شانزدهم تئاتر بچه‌های مسجد جمع شود. ما از بیست و پنج آبان تا اواسط آذر فرایند تولید را داریم، پس از آن اجرا‌های محله‌ای شروع می‌شود. همچنین به همت حوزه هنری استان‌ها، کارشناسان این رویداد به بخش‌های مختلف می‌روند و آثار را بررسی می‌کنند. در نهایت اجرا‌های مرحله استانی با معرفی سه برگزیده به اتمام می‌رسد و سپس این برگزیدگان باید در استان خود ۱۰اجرا در مساجد داشته باشند و در نهایت از دل این حدود صد گروه برگزیده کشور، سیزده تا چهارده گروه را برای شرکت در شانزدهمین جشنواره بچه‌های مسجد انتخاب می‌کنیم.

رئیس دفتر رویداد بچه‌های مسجد در پایان سخنانش گفت: هدف اصلی رویداد بچه‌های مسجد توجه به جایگاه تئاتر و مسئله ترویج است. بحث ترویج این است که در «بچه‌های مسجد» جامعه‌ای زیبا با زیست هنرمندانه و انقلابی بسازیم. در حقیقت ما هم تئاتر و هم ترویج را در کنار یکدیگر در عرصه مسجد می‌خواهیم.

ذائقه سازی و مخاطب سازی برای ما در مساجد اهمیت دارد

ناظری نیز در این نشست عنوان کرد: ما دنبال یک فضای جدید در تئاتر هستیم، با توجه به اینکه متولیان تئاتر هم با رویداد بچه‌های مسجد اشنا نیستند و ترویج رویداد در زمینه آشنایی ایجاد کردن است.

وی در ادامه افزود: ما رده‌های مختلف کیفی را برای این جشنواره در نظر گرفتیم و ذائقه سازی و مخاطب سازی برای ما در مساجد اهمیت دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر