صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۶ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳

بلاکچین و هوش مصنوعی دو بال بازار‌های رمزدارایی‌ها/ دانش رمز ارز را وارد نظام مالی کشور کنید

عضو انجمن صرافان رمز ارز کشور، گفت: ایران باید از جهانی که هیچ شباهتی با اقتصادهایی بر پایه علم به روز ندارد، خارج و با به کارگیری فناوری و دانش به سمت دنیای نوین بازارهای نظام پولی- مالی حرکت کند.
کد خبر : 937836

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، عیسی کشاورز، عضو انجمن صرافان رمز ارز کشوردر نشست تخصصی بررسی تاثیرتحولات سیاسی بین المللی در بازارهای مالی وکریپتو، با اشاره به بررسی اثرات کوتاه مدت و بلندمدت این تحولات در اقتصاد ایران و جهان به ارائه روش هایی برای مدیریت ریسک این بازارها،  گفت: بسیاری از جوامع و حکومت‌ها به دلیل مشکلات زیرساختی پاسخ درستی برای برون رفت از چالش نظام پولی -مالی ندارند.

کشاورز گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در جذب سرمایه گذاری خارجی و بورس، باید به هدف اصلی تبدیل شود، اما همچنان از این فرصت‌ها استفاده نمی‌شود و از بازار‌های رمزدارایی به درستی استفاده نمی‌شود.

عضو انجمن صرافان رمزارز کشور اظهار کرد: فاصله بین نوعی از مدیریت سنتی پولی بانکی ودر کل اقتصاد کشور با گذر ازاین بخش و رسیدن به بازار‌های رمزدارایی شده و پلتفرم‌های رمزارز‌ها، کم می‌شود البته این اقدام کار بسیار شایسته برای رسیدن به ایده آل‌های اقتصادی است.

وی گفت: دوگانگی در مدیریت این بازار‌ها باعث خفگی پلتفرم‌های ایرانی شده و فضا برای پلتفرم‌های خارجی فراهم شده است. به گفته کشاورز؛ با سیاست‌های اشتباه، فرصت‌های گفتگو برای بازار رمزدارایی‌ها یکی پس از دیگری در حال نابودی است.

عضو انجمن صرافان رمرز ارز کشور ادامه داد: ایران باید از جهانی که هیچ شباهتی با اقتصادهایی بر پایه علم به روز ندارد، خارج و با به کارگیری فناوری و دانش به سمت دنیای نوین بازارهای نظام پولی- مالی حرکت کند.

اثرگذاری انتخابات آمریکا بر بازارهای مالی

{$sepehr_key_2939}

در ادامه این نشست عباس آشتیانی رئیس کمیسیون رمزارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، گفت: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر بازار‌های مالی بسیاری از کشور‌ها از جمله ایران قطعا تاثیرگذار است.

آشتیانی ادامه داد: بخشی از اظهارات این کاندید‌ها جنبه نمایشی دارد و مورد دیگری که در بازار‌های مالی جهان اثرگذار است، نرخ بهره بانکی این کشور است. چاپ بیش از اندازه پول در آمریکا دلیلی برای تعیین کاهش نرخ بهره این کشور است. آمریکا با تغییر میزان سود نرخ بهره به دنبال هدایت نقدینگی به سمت تولید است، اما این روش خیلی پاسخگوی نظام اقتصادی این کشور نیست.

وی با اشاره به خطر رکود تورمی در آمریکا گفت: کاهش نرخ بهره در این کشور تا حدودی می‌تواند مقابل رکود تورمی باشد، اما نمی‌توان به عنوان راهکار اصلی دانست. آشتیانی تاکید کرد: به دنبال این نوع سیاست گذاری‌ها در آمریکا شاهد افزایش قیمت طلای جهانی بودیم که این هم برای اقتصاد این کشور چالش جدیدی در بازار مسکن و سایر بازار‌های مالی و از همه مهتر دارایی‌های رمزارز ها، شده ایجاد می‌کند.

وی گفت: علاوه بر این چالش‌ها برخی از ریسک‌ها مانند تنش‌های سیاسی و بین المللی می‌تواند بر روی این نوع بازار‌های رمزدارایی‌ها شده تاثیر گذار باشد. رئیس کمیسیون رمزارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، گفت: برخی از کشور‌ها با قانون گذاری‌های جدید به دنبال حمایت از پلتفرم‌های رمز ارز و بازار‌های رمزدارایی‌ها هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه هنوز پس از گذشت سال‌ها تلاش برای رسیدن به مسیر استفاده از بازار‌های رمزدارایی ها، ایران نتوانسته از ظرفیت این بازار‌ها استفاده کند و این فرصت‌ها در حال هدر رفت است. آشتیانی گفت: بلاکچین و کوین‌ها یک فناوری است و بانک مرکزی تعلل در اجرای استفاده از این بازار‌ها را همچنان ادامه می‌دهد.۵۰۰ میلیون نفر در جهان در بازار‌های رمزدارایی‌ها فعال هستند و حجم کل معاملات و ارزش این بازار‌ها به ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار رسیده است متاسفانه به دلیل عدم تصویب و اجرای قوانین بازار‌های رمزارز‌ها و رمزدارایی‌ها و کریپتو در ایران، پلتفرم‌های خارجی در کشور ما درحال جولان دادن هستند. هدر رفت سرمایه‌ها و فضای کسب و کار در بازار‌های رمزدادایی ها؛ بزرگترین آسیب به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

به گفته رئیس کمیسیون رمزارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، نبود پلتفرم‌های بومی در کشور فضا را برای پلتفرم‌های خارجی و سودبری این پلتفرم‌ها از سرمایه سرمایه گذاران ایرانی فراهم کرده است.

خلق ثروت در حال تغییر به سمت کوین و بلاکچین است

{$sepehr_key_2957}

در بخش دیگری از این نشست، پوریا آسترکی، پژوهشگر رمزدارایی ها، گفت: بلاکچین و هوش مصنوعی دو بال بازار‌های رمزدارایی‌ها است. از این رو اتفاقی بالاتر از انقلاب صنعتی در بازارهای مالی در راه است. چیزی به عنوان پول، ضمانت، دارایی و خلق ثروت در حال تغییر به سمت کوین و بلاکچین است.

آسترکی گفت: برای تحول بازار‌های مالی جهان و رسیدن به بازار‌های رمزارز به ۶۵هزار میلیارد دلار سرمایه نیاز است. ارزش گذاری کل سرمایه گذاری‌ها بر بستر بلاکچین ایجاد شده است و بازار‌هایی بر بستر بلاکچین در حال خلق شدن است.

به گفته این پژوهشگر؛ بزودی در کل جهان دارایی‌های ملکی، صنعتی و ... ناگزیر بر بستر بلاکچین قرار خواهد گرفت و این یک درگیری‌هایی را برای تصاحب این بازار به وجود می‌آورد. وی گفت: قطعا کشور‌های پیشرفته در حوزه بلاکچین اقدامات را شروع کرده و در این بازار‌ها پیشتاز هستند.

آسترکی گفت: ایران هنوز به نقطه آغاز برای رقابت در این بازار هم نرسیده و باید برای حضور در این بازار‌ها اقدامات را جهت اجرا شروع کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر