صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۲ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳

ساخت بازی ویدئویی با هوش مصنوعی توسط محققان کشور

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت بازی ویدئویی با فناوری هوش مصنوعی شدند.
کد خبر : 937655

مهدی صدری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: فعالیت ما در حوزه تولید بازی سازی است که مخاطبان ما در سنین مختلف می توانند از بازی های ویدئویی استفاده کنند.

وی افزود: فعالیت ما در حوزه بازی سازی و آموزش ساخت بازی است که سبک های مختلف بازی مانند ماجراجویی است.

صدری ادامه داد: ما در تلاش هستیم تا بازی هایی را به مرحله ساخت ببریم که در وهله اول حرفی را برای گفتن داشته باشند و بتواند یک مفهومی را منتقل کند. برای ساخت هر بازی هدف را این 2 ویژگی گذاشته ایم.

به گفته وی؛ در حال ساخت یک بازی در ژانر ماجراجویی هستیم که موضوع بازی درباره زندگی پدر و دختری است که  دردل جنگ هستند و تلاش برای پیدا کردن راه نجات اند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: بازی فادرهود (پدرانگی) یک بازی ضد جنگ است که بازیکن در این بازی در نقش پدری که حفاظت از کودک نابینای خود را بر عهده دارد، نقش آفرینی می کند. این بازی تأثیر مخرب جنگ بر زندگی افراد را روایت می‌کند.

وی افزود: این بازی در فضای خاورمیانه تهیه شده و سازوکارهای مختلفی برای مراقبت از کودک نابینای بازی در آن تعبیه شده است که از جمله آن می‌توان به سازوکار در آغوش کشیدن کودک برای از بین بردن ترس ناشی از محیط جنگ اشاره کرد.

صدری ادامه داد: این نوع بازی در خاورمیانه وجود دارد ولی ما در هدف داشتیم تا در باب موضوع ایثار و فداکاری در دل خانواده ایرانی را مورد هدف قرار دهیم.

وی افزود: این نوع بازی ها در خارج از کشور هم ساخته می شود ولی ما میخواستیم با بومی سازی این سبک بازی ها در کشور خودمان به تولید بازی بپردازیم، قیمت این بازی بین 10 تا 15 دلار است.

صدری ادامه داد: مجموعه‌ ما بیش از 10 سال در حوزه بازی های ویدئویی  فعالیت دارد ولی شرکت را از سال 1400 تاسیس کردیم و در پارک علم و فناوری پردیس مستقر هستیم که در زمینه بازی سازی و آموزش بازی سازی فعایت خود را ادامه می دهیم.

وی افزود: ما در بحث بازی سازی یک سایت را داریم که افراد علاقمند می توانند از دوره های ما استفاده  کنند و وارد حیطه بازی سازی شوند.

به گفته صدری؛ بازی دستاوردهایی مانند جذب سرمایه و برنده شدن در رویدادهای بین المللی شده است که توانیات دستاوردهای بازی داشته هم جذب سرمایه تونستیم بکنیم سرمایه خارجی هم در واقع بازی توی جشنواره ها و رویدادهای مختلف بین المللی هم نامزد دریافت جایزه شده ایم.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: در داخل کشور فرصت های محدودی برای ارائه بازی وجود دارد اما در عرصه بین المللی توانسته‌ایم جوایز متعددی را کسب کنیم که از آن جمله می توان به دو جایزه روایت برتر و تأثیر اجتماعی برتر در جشنواره بوسان ایندی کانکت Busan Indie Connect Festival ۲۰۲۲ اشاره کرد.

وی افزود: هوش مصنوعی  بخشی از فرایند ساخت بازی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر