صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۷ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳
لشکری خبر داد؛

گردآوری نیاز‌های علمی وزارت ورزش و جوانان توسط دانشگاه آزاد

رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از احصا و گردآوری نیاز‌های علمی وزارت ورزش و اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها به‌عنوان موضوعات پیشنهادی طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌ها خبر داد.
کد خبر : 936839

به گزارش خبرنگار آنا، امیرعباس لشکری رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در شورای تخصصی تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با ارائه گزارشی از برگزاری ۲۷ رویداد کشوری در سال گذشته با حضور ۵ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف، اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌هایی حاضر در المپیک و سرآمد ورزش کشور برگزار و در مدارس سما نیز سال گذشته مسابقاتی در یک رشته برگزار شد و برای سال تحصیلی جدید تعداد ۱۱ رشته مصوب شده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر فراهم آوردن شرایط تحصیل برای قهرمانان کشوری برای سرمایه‌گذاری در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی و استعدادیابی، هدایت و معرفی نخبگان ورزشی به باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها در دو بخش بازیکن و کادر فنی نیز به ورزش کشور کمک کرده به طوری که از ۲۳ رشته‌ای که دانشگاه در آنها فعالیت دارد، تعداد ۱۶ تیم به مقام قهرمانی رسیده و ۶ سرمربی، سرمربی فدراسیون شده‌اند.

رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه‌هایی همانند احصای نیاز‌های علمی وزارت ورزش و اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها به‌عنوان موضوعات پیشنهادی طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشگاهی، ادامه رویکرد فراتهران در ورزش، توسعه ورزش همگانی به موازات ورزش حرفه‌ای و قهرمانی و اختصاص بخشی از بودجه دانشگاه به این دو حوزه، ایجاد دانشکده‌های مهارت محور در حوزه تربیت‌بدنی، تشکیل انجمن‌های ورزشی دانشجویی در دانشگاه برای دخیل کردن دانشجویان در کار اجرایی ورزشی و اجرای طرح «از پایه تا ستاره» در راستای استعدادیابی در مدارس به‌عنوان سیاست‌های کلان دانشگاه در حوزه ورزش در سال تحصیلی جدید نام برد.

درآمدزایی از حوزه ورزش اولویت سیاست‌های کلان دانشگاه

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز نیز با اشاره به اهمیت ورزش از باب تأثیرگذاری آن بر سلامت جسمی و روحی، اختصاص یک هفته از سال به این مقوله را نشان از اهمیت این رشته دانشگاهی دانست.

شهرام لک با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه، برخی از بسته‌های کاری آن را مرتبط با حوزه تربیت‌بدنی عنوان کرد و گفت: علاوه بر ارتقای سلامت روحی و جسمی دانشجویان، استادان و کارکنان، دانشگاه آزاد اسلامی درآمدزایی از حوزه ورزش را نیز در اولویت سیاست‌های کلان خود قرار داده است.

۸۰ طرح عمرانی استان خوزستان در حوزه ورزش

حمید بنی تمیم، مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان هم با اشاره به بهره‌برداری از نزدیک به ۱۰۰ طرح عمرانی در سال گذشته از در دست اجرا بودن بالغ‌بر ۸۰ طرح نیز در سال جدید خبر داد و بیان کرد: استان خوزستان در سه حوزه آموزش، استعدادیابی و ورزش همگانی در رتبه‌های اول یا دوم کشوری قرار داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر