صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۱ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳

برگزاری المپیاد ورزشی در مدارس آباده

المپیاد ورزشی مدارس سمای آباده همزمان با هفته تربیت‌بدنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده برگزار شد.
کد خبر : 936799

به گزارش خبرنگار آنا، همزمان با هفته تربیت‌بدنی المپیاد درون مدرسه‌ای هنرستان دخترانه سمای آباده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده برگزار شد. در این جشنواره ورزشکاران به اجرای حرکات تیمی و انفرادی مختلف در رشته‌های ووشو، ژیمناستیک، کاراته، تکواندو، کونگ فوو زیمناستیک پرداختند.

آرش زارعیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در حاشیه این المپیاد در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به تقویت روح و جسم ورزشکاران اظهار کرد: ورزش دانش‌آموزی در مباحث همگانی و قهرمانی به دلیل تأثیرات مثبت فرهنگی و اجتماعی و استعدادیابی از اهمیت خاصی برخوردار است و باید به آن توجه ویژه شود تا نشاط و شادابی بیشتری در فضای مدرسه به وجود آید.

وی با بیان اینکه ورزش دانش‌آموزی دنیایی از استعداد ناب است بیان کرد: اگر در مدارس ورزش جدی گرفته شود، می‌تواند دانش‌آموزان را با روحیه ورزشی و جوانمردی مأنوس کند. المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای یک رویداد مسابقه‌ای نیست؛ بلکه می‌تواند تغییر نگرش درباره ورزش در مدرسه باشد تا پویایی و تحرک را برای دانش‌آموزان به همراه داشته باشد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای را یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم در رشد و تربیت دانش‌آموزان دانست و افزود: باید از طرف خانواده‌ها و مربیان به این المپیاد‌ها توجه ویژه‌ای شود و با مشارکت دادن داوطلبانه دانش‌آموزان، توجه به تلاش و مهیاکردن شرایطی از قبیل قرار دادن جوایز نقدی، غیرنقدی وتشکر، انگیزه آنها را بالا برد، حس رقابت میان آنها را با برگزاری مسابقات تقویت کرد و درنهایت آنان را به یک روحیه خودباوری و اعتمادبه‌نفس بالا رسانید.

انتهای پیام/

ارسال نظر