صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

هیچ راهی کوتاه‌تر از توجه به آموزش کودکان پیش از دبستان برای پیشرفت کشور وجود ندارد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در جمع مدیران مدارس ابتدایی و موسسان کودکستان‌های زاهدان، توجه به آموزش کودکان پیش از دبستان را کوتاه‌ترین،مطمئن‌ترین و پر بازده‌ترین راه پیشرفت کشور دانست.
کد خبر : 936612

به گزارش خبرگزاری آنا، ‌رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت و سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در آخرین روز‌های مهرماه به منظور شرکت در آئین افتتاحیه اولین کودکستان خیری کشور در زاهدان به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد.

غبار روبی و عطرافشانی مزار شهید گمنام اردوگاه فرهنگی تربیتی حضرت فاطمه الزهرا (س) زاهدان وحضور در برخی مدارس عشایری نقطه صفر مرزی و گفتگو با مدیران، معلمان و دانش آموزان اولین برنامه از سفر دوروزه‌ی معاون وزیر بود.

همچنین افتتاح اولین کودکستان خیری در یکی از محلات شهرستان زاهدان از دیگر برنامه‌های معاون آموزش ابتدایی در این سفر بود. این کودکستان تحت حمایت سازمان بین المللی دفاع از حقوق کودکان (کافل) می‌باشد که در سال ١٣٦٧ به عنوان یک موسسه غیر انتفاعی به ثبت رسید و در جستجوی راهکار‌های مناسب برای شناسایی، بررسی و تلاش برای تحقق حقوق کودکان در سطح کشور و در سطح بین المللی است.

در ادامه برنامه‌های سفر معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به این استان، در نشست مشترکی که با موسسان کودکستان‌ها و مدیران مدارس ابتدایی زاهدان در سالن آمفی تئاتر شهید عالی اداره کل ضمن قدردانی از توجه و حمایت‌های دولت چهاردهم به مقوله تعلیم و تربیت عنوان داشت: یکی از مسائل مهمی که دولت چهاردهم و رئیس جمهور محترم همواره به آن تاکید داشته و دارند توجه ویژه به عدالت آموزشی و فراهم کردن زمینه ساخت فضا‌های آموزشی با کیفیت است تا برای تمام کودکان این سرزمین فرصت آموزشی برابر فراهم شود.

حکیم‌زاده در بیان اهمیت دوران پیش از دبستان اظهار داشت: پژوهش‌های حوزه‌ی شناختی بیانگر آن‌است کودکانی که در ۵ سال ابتدایی زندگی خود در معرض انواع محرک‌های یادگیری قرار می‌گیرند؛ ظرفیت مغزی آنها افزایش می‌یابد و فرصت‌های بالقوه‌ی رشد و پیشرفت تحصیلی و یادگیری را در مقایسه با همسالان خود که در این محیط‌ها نبوده‌اند، خواهند داشت و نتایج آزمون‌های پیشرفت تحصیلی بین المللی نیز موید این مطلب است.

وی در ادامه تصریح کرد: اولین و مهمترین رویکرد ما در دوره‌ی جدید ارتقاء توسعه‌ی پوشش پیش‌دبستانی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها است و افزود: هیچ راهی کوتاهتر، مطمئن‌تر و پربازده‌تر از سرمایه‌گذاری برروی تربیت و یادگیری کودکان در قبل از دبستان برای پیشرفت همه جانبه‌ی کشور وجود ندارد و ارتقاء این شاخص در مناطق کمتر برخوردار از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت خطاب به موسسان و مدیران مدارس ابتدایی زاهدان بیان داشت: نقش شما به عنوان مدیران و موسسان نقش یک هدایتگر و رهبر آموزشی در مدارس و یک نقش بسیار تعیین کننده و مهم است.

وی افزود: شما عاشقانه انتخاب کرده‌اید تا در خدمت دانش آموزان باشید و به این امر مهم که تربیت و فراهم کردن فرصت تربیتی برای کودکان این سرزمین است مشغول باشید و وظیفه ما در این راه تسهیل کار شما و همراهی شما در این مسیر مهم خواهد بود.

رضوان حکیم زاده ادامه داد: تمام کودکان زمانی که وارد مدرسه می‌شوند از رفتار و گفتار ما بازخورد می‌گیرند که این بازخورد تبدیل به باور آنها خواهد شد و این خود بیانگر اهمیت کار شماست؛ زیرا تمام رفتار و گفتار شما می‌تواند نقش مهمی در ساخت باور آنها داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت در پایان گفت: ایجاد یک محیط یادگیری و تربیتی منطبق بر احترام، پذیرش کودکان علیرغم تفاوت‌های فردی آنها و انعکاس آن در رفتار و گفتار مهمترین خواسته ما از شما مدیران مدارس ابتدایی و موسسان کودکستان‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر