صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تدوین اساسنامه سازمان نهضت سوادآموزی ‌در حال انجام است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی گفت تدوین اساسنامه سازمان نهضت سوادآموزی توسط همکاران ستادی و گروه‌های اندیشه‌ورز در حال انجام است و در این اساسنامه ‌برخی مشکلات موجود در حوزه سوادآموزی حل خواهد شد.
کد خبر : 936311

به گزارش خبرگزاری آنا، ‌رسول جمشیدی اول، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی در سفر به استان آذربایجان غربی در جلسه معاونت سوادآموزی این استان به تأثیرگذاری این سازمان در سال‌های گذشته اشاره و اظهار کرد: در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، میانگین سواد کشور از ۴۸.۸ درصد در سال ۱۳۵۵ به ۹۴.۷ درصد در سال ۹۵ رسیده است که نشان‌دهنده ۴۷ درصد رشد نسبت به ابتدای انقلاب است. این موفقیت نتیجه تلاش‌های همکاران در عرصه سوادآموزی است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی با بیان این‌که از نظر کمی در سال‌های گذشته، شناسایی، جذب و آموزش قریب به ۱۴ میلیون نفر بی‌سواد و حدود ۱۲ میلیون نفر تثبیت سواد صورت گرفته، افزود: کار در حوزه سوادآموزی نسبت به سال‌های گذشته سخت‌تر شده است.

‌جمشیدی اول همچنین با بیان برخی مشکلات موجود در حوزه سوادآموزی خاطرنشان کرد: تدوین اساسنامه سازمان نهضت سوادآموزی توسط همکاران ستادی و گروه‌های اندیشه‌ورز در حال انجام است، در اساسنامه جدید برخی مشکلات موجود در حوزه سوادآموزی حل می‌شود و از روش‌های جدید در زمینه آموزش و کلاس‌گذاری استفاده خواهد شد.

وی حکم مصوب در قانون برنامه هفتم درباره سوادآموزی را یکی از احکام مترقی دانست و با تاکید بر نظارت کامل بر قراردادها، فعالیت مؤسسات اعتباری پرداختی به ذی‌نفعان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: قرارداد‌های منعقده و اسناد هزینه‌کرد اعتبارات به‌دقت بررسی خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی، بر اهمیت نظارت بر عملکرد در ایجاد شفافیت و سلامت امور تأکید و اعلام کرد: یکی از راهبرد‌های اساسی این سازمان در سال جاری، تقویت نظارت بر عملکرد مالی اعتبارات ابلاغی سوادآموزی به استان‌هاست. این اقدام با هدف تطبیق و جلوگیری از انحراف مالی نسبت به اهداف تعیین‌شده در برنامه‌ها و اصلاح انحرافات احتمالی انجام می‌شود و به‌تمامی استان‌ها تسری خواهد یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر