صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

تحصیل ۲ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز نابینای مطلق در مجتمع‌های آموزشی

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز نابینای مطلق در مجتمع‌های آموزشی تحصیل می‌کنند.
کد خبر : 936132

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در مراسم روز جهانی نابینایان که امروز ظهر برگزار شد، اظهار کرد: افتخار نظام تعلیم و تربیت است که توانسته زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای این قشر عظیم را مهیا کند.

وی با بیان اینکه ۸ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز نابینا و کم‌بینا در کشور وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد، ۲ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز نابینای مطلق در مجتمع‌های آموزشی تحصیل می‌کنند. همچنین در حوزه متناسب‌سازی، فعالیت‌های ارزشمندی همچون تبدیل متون مورد نیاز انجام شده است. این اقدامات به گونه‌ای انجام شده که در حال حاضر قابل بهره‌برداری برای دانش‌آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود فاصله زیادی تا ارائه خدمات در سطح مطلوب اظهار کرد: این دانش‌آموزان استحقاق بهترین امکانات هستند و از معلمان در این مجموعه تشکر ویژه می‌کنم.

کاظمی با بیان اینکه ما می‌توانیم این استعدادها را به استعدادهای برتر تبدیل کنیم، عنوان کرد: همراهی خانواده‌ها، عزم و تلاش مربیان و تمهیدات آموزش و پرورش می‌تواند اتفاقات خوشایندی را برای آینده این دانش‌آموزان رقم بزند.

وی همچنین با تأکید بر این نکته که خداوند چنین نعمت‌هایی را در اختیار هر کسی قرار نمی‌دهد، افزود: ثواب خدا به شما والدین و معلمان در ارائه خدمت به این دانش‌آموزان اعطا می‌شود و این نعمت‌ها، ویژه کودکان نابینا هستند." وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهاراتش گفت: "چیزی را که ما نعمت می‌نامیم با چیزی که خداوند به ما عطا می‌کند، متفاوت است. گاهی اوقات آنچه که ما فکر می‌کنیم نعمت نیست، بلکه محدودیت‌ها همچون نعمت هستند و باید با نگاه عرفانی به موضوعات بنگریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر