صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۰ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳

ارتباط مجازی زیرمجموعه رابطه واقعی است

رئیس پلیس فتای سیرجان با بیان راهکارهایی برای کاهش آسیب‌های فضای مجازی عنوان کرد: مراقب ارتباطات مجازی خود باشید؛ زیرا ارتباط مجازی زیرمجموعه رابطه واقعی است.
کد خبر : 936067

به گزارش خبرنگار آنا، حسن حبیبی رئیس پلیس فتای سیرجان در سمینار آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان برگزار شد  با اشاره به سیر تحول وسایل ارتباطی و ظهور اینترنت با بیان جایگاه و اهمیت اطلاعات در دنیای امروز اظهار کرد: پیشرفت شتابان فناوری اطلاعات و گسترش ابزار‌های ارتباطی و امکان برقراری تماس‌های صوتی و تصویری با کمترین هزینه و زمان، همان گونه که به‌عنوان فرصتی برای افراد است از سویی دیگر به‌عنوان تهدید جدی برای امنیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود.

وی افزود: گرچه اساس ایجاد شبکه‌های اجتماعی مجازی کارکرد مثبـت آن در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی بوده؛ اما اکنون چالش‌هایی برای برخی از دانشجویان و نسل جوان به وجود آورده که بعضاً به علت عدم آگاهی از فضای مجازی و قوانین مرتبط با آن است.
 
رئیس پلیس فتای سیرجان درباره کاهش آسیب‌های فضای مجازی عنوان کرد: همیشه در ارتباطات مجازی حریم خودتان را حفظ کرده، خود مراقبتی در فضای مجازی داشته باشید از عکس با حجاب در پروفایل استفاده کنید تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرید، هر پیجی را دنبال نکنید، اطلاعات شخصی به اشتراک نگذارید، حساب‌های خود را خصوصی کنید تا از هک شدن جلوگیری شود، مراقب ارتباطات مجازی خود باشید، زیرا ارتباط مجازی زیرمجموعه رابطه واقعی است.

حبیبی گفت: در راستای ارتقای آگاهی خود مواد مخدر را بشناسید از دارو برای تقویت تمرکز به علت اعتیادآور بودن استفاده نکنید و حتماً قدرت نه گفتن در مهمانی‌ها را داشته باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظر