صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۳ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳

«مقاومت» محوری اصلی در جشنواره بین‌المللی شعر وحدت

معاون دانشگاه آزاد ارومیه با توجه به مبارزات جبهه مقاومت با رژیم صهیونیستی گفت: در برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر وحدت، موضوع مقاومت به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین محور‌های وحدت مورد توجه قرار می‌گیرد.
کد خبر : 935787

محسن داوری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در حاشیه جلسه هماهنگی جشنواره بین‌المللی شعر وحدت از سری برنامه‌‌های چهارمین جشنواره امامت و مهدویت  دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با بیان اینکه هدف برگزاری جشنواره سراسری امامت و مهدویت، زنده نگه‌داشتن شعائر دینی و احیای شعائر ماه‌های رجب و شعبان است، اظهار کرد:  پیش همایش‌های جشنواره بین‌المللی شعر وحدت دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی که تاکنون در اکثر واحد‌ها و مراکز این دانشگاه نیز برگزار شده بر غنای آثار شرکت‌کننده در این جشنواره می‌افزاید.

{$sepehr_key_2605}

وی با بیان اینکه یکی از مناسبت‌های ماه‌های رجب و شعبان مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) است، افزود: با توجه به اهمیت موضوع وحدت و نظرت امامان انقلاب درباره این مهم، استان آذربایجان غربی به‌عنوان رنگین‌کمان ادیان و مذاهب، مسئولیت برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر وحدت را بر عهده دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه عنوان کرد: عناوین و موضوعات مختلفی حول محور سیره پیامبر گرامی اسلامی(ص) درجشنواره بین‌المللی شعر وحدت پیش‌بینی‌شده و امسال موضوعات دیگری نیز به این جشنواره افزوده شده است، یکی از مهم‌ترین آنها توجه به مضامین و مفاهیم زیارت جامعه کبیره است که به‌صورت ویژه به آن پرداخته می‌شود.

داوری با اشاره به تحولات منطقه، جنایات رژیم صهیونیستی و مبارزه جبهه مقاومت به‌ویژه حماس و حزب‌الله بیان کرد: در برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر وحدت، موضوع مقاومت به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین محور‌های وحدت مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط حاضر موضوع مقاومت به یکی از شاخصه‌های اصلی وحدت تبدیل شده، مطرح کرد: امروز همه شیعیان، اهل تسنن، حماس، حزب‌الله، یمن، مقاومت عراق و جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان محور مقاومت در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی به‌صورت منسجم کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و یک‌صدا در مقابل استکبار جهانی و زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کنند؛ بنابراین توجه به اهمیت خاص این موضوع، توجه به مقاومت در جشنواره مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی شعر وحدت در سه سطح دانشجویی، دانش‌آموزی و عموم مردم برگزار می‌شود، تبیین کرد: در این جشنواره بنا داریم از ظرفیت همه گروه‌های مختلف استفاده کنیم به همین دلیل به‌ویژه در حوزه عمومی از ظرفیت انجمن‌های شعر فعال در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری بهره می‌بریم و امیدواریم امسال شاهد رونق بیش‌تر ازلحاظ تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره باشیم.

داوری توضیح داد: دانشجویان با ادیان و مذاهب مختلف در برگزاری این جشنواره کنار یکدیگر قرار گرفته و برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره همفکری و هم‌افزایی می‌کنند. آثار و نتایج جشنواره سراسری شعر وحدت به‌مرور در فرهنگ‌سازی جامعه و نسل‌های آینده در تقویت امر مهم وحدت مشاهده خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر