صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۳۶ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳

کمیته دائمی شناسایی روز و مکان تشرف امام حسن عسکری(ع) به گرگان ایجاد شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: باید کمیته دائمی برای برنامه‌ریزی و شناساندن روز و مکان تشرف امام حسن عسکری(ع) به گرگان ایجاد شود.
کد خبر : 935064

به گزارش خبرنگار آنا، سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان در مراسمی که به مناسبت سالروز ورود تاریخی امام حسن عسکری(علیه‌السلام) به شهر گرگان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۲۵۵ قمری «جعفربن شریف جرجانی» یکی از خواص آن حضرت عازم مکه شد در سامرا با امام حسن عسکری(علیه‌السلام) دیدار کرد و آن حضرت به وی فرمود: پس ۱۷۰ روز شما به گرگان می‌رسی و روز سوم ربیع‌الثانی ۲۵۵ من به شهر شما آمده و با مردم دیدار خواهم کرد.

وی با بیان اینکه روز سوم ربیع‌الثانی مصادف با عصر روز جمعه امام حسن عسکری(ع) به گرگان وارد می‌شوند، افزود: بر اساس اسناد تاریخی در عصر روز جمعه مصادف با سوم ربیع‌الثانی جمعیتی زیادی در منزل جعفربن شریف حضور داشتند که آن حضرت به گرگان وارد شدند و با بیان معارف اسلامی حاجات مردم را نیز برآورده کردند که شفای بیماری پسرِ نذربن جابر بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با اشاره به اهمیت این روز تاریخی عنوان کرد: تشرف به اهل‌بیت برای خیلی از خواص رخ داده؛ اما حضور آن حضرت منحصربه‌فرد بوده و باید برای این مناسبت بی‌نظیر اقدامات درخور و شایسته‌ای نظیر ساخت حرم برای قدمگاه امام رضا(علیه‌السلام) و.. در نظر گرفته شود و ضروری است توجه بیشتری به این حضور صورت گیرد.

طاهری بیان کرد: ایجاد کمیته دائمی برای برنامه‌ریزی و شناساندنِ روز و مکان تشرف آن حضرت، برپایی مسابقات در مدارس و نظایر آن می‌تواند ازجمله اقدامات کمیته مذکور باشد تا ماحصل تلاش آنها در سالروز ورود امام(علیه‌السلام) جلوه‌نمایی کند.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر گرگان در سال ۱۳۹۶، سوم ربیع‌الثانی مصادف با سالروز ورود امام حسن عسکری(علیه‌السلام) به شهر گرگان تا روز هشتم ربیع‌الثانی ولادت آن حضرت به‌عنوان «هفته فرهنگی گرگان» نامگذاری شده که باید از این اقدام قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر