صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وضعیت سایت‌های فیزیکی فعال شبکه فایوجی چگونه است؟

یکی از بخش‌های فعالیت اپراتور‌های همراه کشور را وضعیت سایت‌ها فیزیکی فعال شبکه فایوجی است که همراه اول و ایرانسل به ترتیب ۹۶۴ و ۹۰۵ سایت فیزیکی فایوجی در اختیار دارند.
کد خبر : 934297

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، لزوم وجود اینترنت در کشور بر کسی پوشیده نیست و هر روز این نیاز بیش از قبل حس می‌شود پس لازم است همه اپراتورها باید در جهت توسعه آن بکوشند. وزارت ارتباطات نیز در حال توسعه زیرساخت‌های ارتباطی تا بتواند فناوری نسل پنجم را توسعه ببخشد. ازآنجا که مزیت‌های فایوجی بسیار بیشتر فورجی است و چند سالی است توسعه اینترنت فایوجی در جهان سرعت گرفته و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به طور کلی نسل پنجم اینترنت قابلیت‌هایی نظیر سرعت بسیار بالاتر از نسل چهارم، پهنای باند بیشتر، تأخیر پایین در انتقال اطلاعات و هماهنگی بسیار بالاتر با فناوری‌های نوین نظیر اینترنت اشیاء و واقعیت مجازی را دارد و همین موضوع سبب شده تا کشور‌ها تمرکز ویژه‌ای روی این فناوری داشته باشند. مهم‌ترین ویژگی‌های اینترنت فایوجی شامل موارد زیر است:

وضعیت پوشش شهرها بر اساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعداد شهر‌های تحت پوشش همراه اول به تفکیک فناوری‌های نسل دوم، سوم و چهارم همراه اول ، به ترتیب، ۱،۴۳۳، ۱،۴۳۰ و ۱۴۲۵ مورد است. این آمار برای ایرانسل، به ترتیب ۱،۴۲۳، ۱،۴۰۴ و ۱۳۸۸ مورد بوده و رایتل نیز در ۳۳۶ شهر اتصال فورجی  ارائه می‌دهد.

همچنین تعداد روستاهای تحت پوشش از محل طرح uso دارای تایید تا سه ماهه اول از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فور جی همره اول و ایرانسل و رایتل به ترتیب  ۱۸۲۹ و۲۲۳۳ و ۶۴ است. همراه اول و ایرانسل، در حال حاضر به ترتیب ۹۶۴ و ۹۰۵ سایت فیزیکی فایوجی در اختیار دارند. این در حالی است که رایتل در حال حاضر، از این بخش سهمی ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر