صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۷ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳
برای کمک به تشخیص پزشک؛

دستگاه نوار قلب همراه تولید شد

دستگاه نوار قلب همراه، توسط یک شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ساخته شد.
کد خبر : 934097

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، قلب عضوی از بدن است که بودن و وجود آن همواره در زندگی جریان دارد،بیماری‌های قلبی-عروقی یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر است.

همچنین سالانه تعداد بسیاری از افراد بر اثر بیماری های قلبی جان خود را از دست می دهند و هر روز این آمار در حال افزایش است. حال یک شرکت داشن بنیان دستگاهی را با عنوان «نوار قلب همراه» را طراحی کرده است.

علت اصلی سکته های مغزی ایجاد لخته در عروق مغز  است، گاهی اوقات در قلب لخته ایجاد شده و به سمت مغز پرتاب می شود که اسم این اتفاق آمبولی است.

حال فناوران دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی دستگاهی را با عنوان «دستیار تشخیص پزشک» با بهره برداری از هوش مصنوعی برای پایش وضعیت قلب افراد طراحی کرده اند.

حسین حسینی نژاد مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: این فناوری یک دستگاه کوچک و همراه است که اندازه آن با یک کارت اعتباری برابری می کند و در حدود یک دقیقه و نیم داده های قلب را بررسی و تحلیل می کند و امکان ارسال نوار قلب برای پزشک و تحلیل آن نیز از ویژگی های این محصول است..

حسینی نژاد ادامه ادامه داد: امکان ارسال راحت نوارقلب به پزشک و بستگان، ثبت نوارقلب فقط با انگشتان دست، گارانتی و خدمات پس از فروش توسط شرکت زیستی نیز ازویژگی‌های این محصول است..

وی گفت: این دستکاه بسیار دستکاه سبک و راحتی است که افراد می توانند به صورت روزمره آن را با خود حمل کنند و هر زمانی که احساس خطر کرد از دستگاه برای ارزیابی قلب خود استفاده کنند.

حسینی نژاد افزود: بعد از اینکه فرد قلب خود را با دستگاه ارزیابی کرد نوار قلب با استفاده از روشن کردن بلوتوث بر روی گوشی نمایش داده می شود.

دانیال کاتوزیان مدیر فنی شرکت دانش بنیان نیز خاطر نشان کرد: این دستگاه در 3 بخش تقسیم شده است که بخش اول سخت افزار، بخش دوم سخت افزار و بخش سوم سرور است. در بخش سخت افزار  به گونه ای طراحی شده تا بدون اینکه ماده ای به دست خود بزنید بتوانید نوار قلب خود را بگیرید و دقیقا کار دستیار پزشک را انجام می دهد.

وی ادامه داد: در بخش سرور اطلاعات به دستگاه منتقل می شود و از طریق آن فرد می تواند نوار قلب خود را با پزشک با دیگران به اشتراک بگذارد.

به گزارش آنا، این محصول فناور توسط دانشجویان رشته مهندسی برق، نرم افزار و سخت افزار طراحی شده است و به مرحله تجاری سازی رسیده است. همچنین نمونه های خارجی این محصول بسیار قیمت بالایی دارد و از 15 میلیون قیمت ها آغاز می شود اما فناوران کشور ما با حدود یک سوم  قیمت تواستند این دستکاه را تولید کنند.   

انتهای پیام/

ارسال نظر