صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عراق ثبت‌نام دانش‌آموزان آواره لبنانی را در پی تجاوز اسرائیل تسهیل کرد 

امروز «ابراهیم نمیس الجبوری» وزیر آموزش عراق دستور داد که روند پذیرش دانش‌آموزان آواره لبنانی در مدارس عراق تسهیل شود و با ارائه کمک‌های لازم و ساده‌سازی مراحل ثبت‌نام، از آنها حمایت شود. 
کد خبر : 933825

به گزارش خبرگزاری آنا، یک سند رسمی به تمام اداره‌های کل آموزش در استان‌های عراق، به استثنای منطقه کردستان، ارسال و توسط مدیر کل شاکر نیما عبدل عون در ۲۹ سپتامبر امضا شده است. طبق این سند، وزیر آموزش عراق دستور پذیرش دانش‌آموزان آواره از لبنان را در مدارس عراق به دلیل رویداد‌های اخیر در آنجا صادر کرده است.

اداره کل ارزیابی و امتحانات عراق، مقررات و دستورالعمل‌هایی برای اطمینان از پذیرش صحیح این دانش‌آموزان در نهاد‌های آموزشی صادر کرده است. 

روز شنبه، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق، به وزارت کشور دستور داد تا روند صدور مدارک مسافرتی برای شهروندان لبنانی که قصد ورود به عراق را دارند تسریع کند. 

قابل ذکر است که وضعیت امنیتی در لبنان به دلیل تشدید اقدامات خصمانه اسرائیل اخیرا وخیم‌تر شده و صد‌ها مبارز حزب‌الله و غیرنظامیان، از جمله زنان و کودکان، کشته شده‌اند و تقریبا یک میلیون شهروند از مناطق جنوبی به دلیل حملات مداوم اسرائیل آواره شده‌اند. 

وضعیت زمانی بدتر شد که اسرائیل روز جمعه به ساختمان‌های پرجمعیت در حومه جنوبی بیروت حمله هوایی کرد که این حمله به شهادت «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله، همراه با چند نفر از هم‌رزمانش در جبهه مقاومت لبنان و بسیاری از غیرنظامیان بی‌گناه منجر شد. 

«فراس ابیض» وزیر بهداشت لبنان، گزارش داد که از زمان آغاز درگیری‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله از نزدیک به یک سال پیش، ۱۶۴۰ مورد مرگ ثبت شده که شامل فوت ۱۰۴ کودک و ۱۹۴ زن است و همچنین ۸۴۰۸ نفر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر