صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هوشمندسازی مدارس؛ مکملی برلی آموزش حضوری، نه جایگزین

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان باید مهارت‌های آموزش مجازی را داشته باشند؛ اما این امر یک رویه ثابت برای ما در نظر گرفته نمی‌شود و اولویت با آموزش حضوری است.
کد خبر : 932865

علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به سوال اختصاصی خبرگزاری آنا مبنی بر اینکه با توجه به تهدید‌ها و فرصت‌هایی که آموزش در بستر فضای مجازی دارد، مطالعات جهانی نشان داده که مدارس هوشمند یکی از راهکار‌های مناسب برای دانش آموزان در قبال این موضوع است؛ در این راستا آیا آموزش و پرورش برنامه‌ای برای توسعه و گسترش مدارس هوشمند دارد یا اقدامی در این راستا صورت گرفته است، اظهار کرد: بحث هوشمندسازی مدارس در ایران مرتبط با دوران اخیر کرونا نیست و قدمتی ده ساله دارد؛ همچنین آموزش و پرورش کماکان این موضوع را ادامه داده است و در تلاش بوده ایم که به روش‌های چند رسانه‌ای و متنوع در مدارس آموزش و یادگیری را برای دانش آموزان مهیا کنیم؛ به این صورت که کلاس‌ها دارای تخته هوشمند، تابلوی هوشمند، تجهیزات و مواد آموزشی متنوع، ویدیو پروژکتور و... باشد تا محیط آموزشی بهتری برای دانش آموزان فراهم باشد.

در وزارت آموزش و پرورش، بحث پرورش و تربیت داریم

وی با بیان اینکه درصدد هستیم کلاس‌های درس به سمت هوشمندسازی حرکت کند، تصریح کرد: در دوران کرونا ما مشاهده کردیم که بحث آموزش مجازی نیز بسیار مهم است؛ اما موضوع قابل بحث صرفا آموزش نیست؛ ما در وزارت آموزش و پرورش، بحث پرورش و تربیت نیز داریم که بسیار مهم است.

سخنگوی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش حضوری در برخی از مولفه‌ها تاثیرگذارتر از آموزش مجازی است، ابراز کرد: در نتیجه مهم است که مدارس امکان آموزش مجازی باکیفیت را در کنار آموزش حضوری باکیفیت داشته باشند، زیرا تعطیلی مدارس و تعطیلی آموزش هدف ما نیست و بسیار مهم است که در شرایط سخت مختلف مانند کرونا، آموزش توقف نکند و پابرجا باشد.

فرهادی ادامه داد: در این راستا برنامه آموزش و پرورش مبتنی بر این موضوع است که کلاس‌های درس هوشمند باشند و همچنین امکان آموزش مجازی را داشته باشند و همچنین دانش آموزان ما نیز مهارت‌های آموزش مجازی را داشته باشند؛ اما این امر یک رویه ثابت برای ما در نظر گرفته نمیشود و اولویت با آموزش حضوری است و آموزش مجازی تنها برای شرایط اضطرار مدنظر ما است.

۳۵ هزار کلاس درس هوشمندسازی شد

وی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه چه میزان بودجه برای هوشمندسازی مدارس نیاز است و چه میزان از مدارس هوشمندسازی شده است، ابراز کرد: در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ تعداد ۳۵ هزار کلاس درس هوشمندسازی شد و تا به امروز نیز تعداد بسیار زیادی از کلاس‌های درس هوشمندسازی شده است و این امر ادامه دارد؛ قاعدتا نسبت به تعداد کلاس‌های درس بودجه بسیاری نیز برای این امر نیاز است. در دوران کرونا ما مشاهده کردیم که معلمان ما استعداد و توانایی آموزش آنلاین را دارند و کلاس‌های درس تعطیل نشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر