صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۴ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳

دانشگاه‌ها باید حلال مشکلات جامعه و کشور باشند

فرماندار شهرستان لنگرود گفت: دانشگاه‌ها باید حلال مشکلات جامعه و کشور باشند و رشد علمی کشور را نیز مدنظر داشته باشیم.
کد خبر : 932779

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود خواستار گسترش علمی در سطح شهرستان شد و اظهار کرد: مقام معظم رهبری درباره گسترش نظام علمی که یکی از منویات ایشان نیز بوده را باید در شهرستان لنگرود در نظر بگیریم و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی ایران، رنسانس علمی و رشد علمی در کشور انجام شد؛ اما چرخه تکمیل علم کامل نشد؛ چراکه از دانشجویان و استادان فاصله داریم و باید به این قشر نزدیک شویم. دانشگاه‌ها باید حلال مشکلات جامعه و کشور باشند و باید رشد علمی کشور را نیز مدنظر داشته باشیم؛ اما از بحث دیانت در امور آموزشی غافل شده‌ایم. 

{$sepehr_key_2117}

نماینده عالی دولت در لنگرود عنوان کرد: باید بتوانیم ضرورت اداره کشور را برای همگی و با هویت دینی و ایرانی تفسیر کنیم و برای اینکه فردایی روشن داشته باشیم باید بتوانیم جوانانی را تربیت کرده که دین‌دار و با هویت ایرانی و اسلامی باشند.

جلالی توجه به نخبگان را در رأس امور خواند و مطرح کرد: در شهرستان لنگرود به بحث نخبگان توجه ویژه داشته باشیم که این امر بسیار مهم و ویژه خواهد بود. مهم است توجه ویژه کنیم.

فارغ‌التحصیلان دانشگاه باید با حرفه فنی و مهارت آشنا باشند

نماینده مردم شریف لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز عملکرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را در مدت کوتاه انتصاب، مناسب ارزیابی کرد و گفت: باید بتوانیم با توجه به نقشه راه دانشگاه‌ها مسیری را دنبال کرده و نباید فقط تولید مدرک کنیم؛ بلکه باید بعد از اتمام دانشگاه فارغ‌التحصیلان با یک حرفه فنی و مهارت آشنا شده باشد. 

مهرداد بائوج‌لاهوتی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود مرکز دانشگاهی کوچک بود و پس از سال‌ها تلاش توانستیم آن را از مرکز به واحد دانشگاهی تبدیل کنیم و اکنون این واحد دانشگاهی در زمینی معادل ۸ هکتار احداث شد و باید به سمت رشد و تعالی حرکت کند. 

به گزارش آنا، در پایان این مراسم با صدور حکمی از سوی مجتبی ملکی‌چوبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از تلاش حسین صفری در مدت تصدی پست ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود تکریم و محمد خوشحال به‌عنوان رئیس جدید این واحد دانشگاهی به حاضران معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر