صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت الاسلام رستمی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

ماموریت مهم دانشگاه، آگاه کردن نسل زد با واقعیت‌های جامعه است

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه دانشجویان در فضای ناگزیر مجازی تربیت شده‌اند، تاکید کرد: تلاش برای تصحیح برخی از ذهنیت های غلط و آگاه کردن برخی از دانشجویان با واقعیت های جامعه، یکی از ماموریت های مهم دانشگاه است.
کد خبر : 932434

حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره توصیه هایی برای ارتباط موثرتر استادان با نسل زد اظهار کرد: نسل جدید در محیط متفاوتی تربیت شده اند که کنشگری و حرکت های مختلفی را به واسطه تغییر ابزارهای ارتباطی پیدا کرده اند.

 وی افزود: فضاهای ارتباطی، نرم افزارهای جدید، شبکه های اجتماعی و ... زیست جدیدی را برای جوانان و نوجوانان رقم زده است که در خیلی از فضاها  احتمال دارد با الگوهای تربیتی جمهوری اسلامی ایران فاصله داشته باشد.

 حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: حکمرانی فضای مجازی کشور دقیق نیست و درخواست و حتی رهاتر از کشورهای آزادی مانند اروپا و آمریکا نسبت به آموزش ها و فرایندهایی که در شبکه های مجازی اتفاق می افتد، حساسیت های جدی نشان می دهند.

 رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: احضار مدیران فضای مجازی برای پاسخگویی به سوالات در کنگره و جلسات آمریکا نشان از حساسیت ها دارد که به نظر می رسد ما هنوز به اهمیت فضای مجازی و تاثیرگذاری آنها در جریان حکمرانی توجه نکرده ایم، البته ممکن است به اندازه این کشورها ابزارها را در اختیار نداشته باشیم.

 وی با بیان اینکه دانشجویان در فضای ناگزیر مجازی تربیت شده اند، تاکید کرد: تلاش برای تصحیح برخی از ذهنیت های غلط و آگاه کردن برخی از دانشجویان با واقعیت های جامعه که متفاوت از واقعیت های مجازی است، یکی از ماموریت های مهم دانشگاه است.

 حجت الاسلام رستمی اضافه کرد: نسل جدید ویژگی هایی  از قبیل زودرنجی، بی تجربگی و خامی، صراحت در کنشگری، ادبیات متفاوت و ... دارد که ضمن مدارا، تحمل و همراهی ایفای نقش معلمی برای این دانشجویان جزئی از ماموریت های دانشگاه به شمار می آید.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشجویان
ارسال نظر