صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۶ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳

گوترش: باید به آمریکا برای توقف جنگ غزه فشار وارد کرد

دبیرکل سازمان ملل گفت: می‌دانم واشنگتن دست از حمایت اسرائیل بر نمی‌دارد و باید برای توقف جنگ بر آمریکا فشار آوریم و با الحاق کرانه باختری به اسرائیل مخالفت کنیم.
کد خبر : 931598

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره در رابطه با حمایت‌های آمریکا از نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه اظهارداشت: می‌دانم واشنگتن دست از حمایت اسرائیل بر نمی‌دارد و باید برای توقف جنگ بر آمریکا فشار آوریم و با الحاق کرانه باختری به اسرائیل مخالفت کنیم.

وی افزود: من با سبک زندگی آمریکایی آشنا هستم و می‌دانم که واشنگتن دست از حمایت اسرائیل بر نمی‌دارد، اما دست کم باید بر آمریکا فشار وارد کنیم تا آمریکا، اسرائیل را برای توقف جنگ تحت فشار قرار دهد.

گوترش با تأکید بر اینکه باید قاطعانه با الحاق کرانه باختری به اسرائیل مخالفت کنیم، ادامه داد: کرانه باختری و غزه و قدس شرقی بخشی از فلسطین هستند. کشور فلسطین باید در آینده تشکیل شود.  

دبیرکل سازمان ملل متحد تصریح کرد: اقدامات وزرای کابینه اسرائیل با هدف از بین بردن ابتکار تشکیل دو کشور نگران کننده است، این کار با تخلیه شهر‌ها و شهرک‌سازی و مصادره اراضی انجام می‌شود و بر خلاف قانون بین‌المللی است.  

انتهای پیام/

ارسال نظر